کد خبر: 1137254
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

رئیس‌جمهور اوکراین با سفر به انگلیس در واقع نه‌تن‌ها به سفر‌های مکرر نخست‌وزیر سابق این کشور پاسخ می‌دهد بلکه در کنار دیگر تسلیحاتی که وعده دریافت آن‌ها را از کشور‌های غربی گرفته، از لندن برای دریافت حجم کلانی از حمایت‌ها از جمله دریافت تسلیحات دوربرد تضمین می‌گیرد.
خبر سفر ولودیمیر زلنسکی به انگلیس و برنامه او برای سخنرانی در پارلمان و دیدار با نمایندگان در شرایطی رسانه‌ای شد که دفتر ریشی سوناک روز چهار شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که لندن قصد دارد اوکراین را به سلاح‌های دوربرد مجهز کند. براساس بیانیه دفتر سوناک، این سلاح‌ها توانایی روسیه برای هدف قرار دادن مستمر زیرساخت‌های غیرنظامی و حیاتی ملی اوکراین را مختل و به کاهش فشار بر خط مقدم اوکراین کمک می‌کند. دولت انگلیس قصد دارد در راستای حمایت از اوکراین، برنامه آموزش نظامی این کشور را به خلبانان و نیروی دریایی هم توسعه دهد. این برنامه علاوه بر آموزش سربازان اوکراینی است که از تابستان گذشته در انگلیس جریان دارد. همزمان با انکار غرب درباره ارسال جنگنده به اوکراین، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن پرواز با جت‌های جنگنده را به خلبانان اوکراینی آموزش می‌دهد. ریشی سوناک علاوه بر اینها، در آستانه نخستین سفر زلنسکی به لندن پس از آغاز جنگ اوکراین اعلام کرد که این کشور تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه در واکنش به ادامه بمباران اوکراین اعلام خواهد کرد؛ از جمله هدف قرار دادن کسانی که به پوتین در ایجاد ثروت شخصی او کمک کرده و شرکت‌هایی که از ماشین جنگی کرملین سود می‌برند. ریشی سوناک هفته پیش در گفت‌وگوی تلفنی با زلنسکی اعلام کرد که آموزش استفاده از تانک‌های پیشرفته چلنجر۲ نیز برای سربازان اوکراینی آغاز شده است. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، دیگر مقام اروپایی است که راهی کی‌یف شده است. او اعلام کرد که اوکراین به تدریج بیش از یکصد تانک لئوپارد ۱ تحویل خواهد گرفت. این مقام آلمانی پیش‌تر گفته بود که ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد۲ تا قبل از پایان ماه میلادی مارس، به اوکراین تحویل داده خواهد شد. پیستوریوس همچنین در دیدار با اُلکسی رزنیکوف همتای اوکراینی خود در سنگر زیرزمینی، ماکتی از تانک لئوپارد۲ را به نشانه تأکید بر حمایت نظامی برلین از کی‌یف، به او هدیه داد.
آلمان و دانمارک در صف اهدا‌کنندگان تانک
موافقت برلین با تحویل تانک‌های لئوپارد به اوکراین پس از ماه‌ها اختلاف و دو دستگی میان رهبران کشور‌های غربی برای تحویل این تانک‌ها به ارتش اوکراین صورت گرفته است و در نهایت تحت فشار‌های امریکا برلین با ارسال این تانک‌ها به اوکراین موافقت کرد. آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا شامگاه شنبه اعلام کرد که دولت اتاوا اولین دستگاه تانک لئوپارد ۲ را با استفاده از یک هواپیمای ترابری نظامی، به اوکراین ارسال کرده است. همچنین، وزارت دفاع دانمارک روز سه شنبه تأیید کرد که این کشور ۱۰۰ تانک به اوکراین ارسال خواهد کرد. بر اساس اعلام وزیر دفاع دانمارک، این کشور در همکاری با هلند و آلمان، به ارسال تانک‌های لئوپارد A۵۱ خواهد پرداخت و تعمیر و راه‌اندازی این تانک‌ها با همکاری هلند و آلمان صورت خواهد گرفت و هدف میان مدت این است که در اسرع وقت دست‌کم ۸۰ تانک به اوکراین ارسال شود. تلاش غربی‌ها برای ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین درحالی است که برخی منابع اطلاعاتی از آماده‌سازی ارتش روسیه برای تدارک یک حمله گسترده در جنوب اوکراین در آستانه شروع عملیات نظامی مسکو علیه این کشور خبر می‌دهند. ناتالیا هامنیوک، رئیس مرکز هماهنگی امنیتی و دفاعی نیرو‌های جنوب اوکراین در یک برنامه تلویزیونی گفت: «نه تنها از زمین، بلکه از دریا و هوا روسیه در حال آماده‌سازی برای حمله است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار