کد خبر: 1137159
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
وزیر ارتباطات در بازدید از نمایشگاه سی تکس خبر داد:
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید ۲ تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی، عیسی زارع پور همزمان با چهارمین روز برپایی نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی در حاشیه بازدید از این رویداد بزرگ فرهنگی، رسانه ای و مجازی درباره نمایشگاه گفت: سی‌تکس نمایشگاهی با کیفیت مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی ما است. این نمایشگاه نشان داده ظرفیت های خوبی در حوزه فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال وجود دارد که در این حوزه جهشی را ایجاد می کند که بتوانیم همه نیازمندیهای مردم را بر طرف کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ماهواره ناهید 2 اظهار داشت: ماهواره مخابراتی ناهید ۲ است که قرار است تا پایان سال به لایه لئو پرتاب شود.

وی درباره روز پرتاب این ماهواره خاطرنشان کرد: هیچ جای دنیا برای پرتاب ماهواره مرسوم نیست که روز تعیین کنند.

زارع پور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جزئیات برقراری اینترکانشکن بین پیام رسان های بله و ایتا به صورت آزمایشی گفت: مردم از پیام رسان‌‎های متعددی استفاده می کنند. هر کسی متناسب با نیاز و سلیقه اش یکی از این پیام رسان ها را که موفق به جذب بالای مخاطب شده، استفاده می کند. مشکلی که وجود دارد برای ارسال و دریافت پیام و فایل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در عین حالی که تنوع پیام رسان ها با امکانات مختلف یک فرصت برای رقابت است اما برنامه ای که داریم این است که با کمک پیام رسان ها بحث اتصال متقابل این ها را دنبال کنیم.

زارع پور ادامه داد: تست های اولیه اتصال پیام‌رسان‌ها انجام شده انشالله در آینده نزدیک فازهای بعدی آن نیز راه اندازی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فاز نخست ارسال پیام است که تا یکی دو هفته آینده انجام می شود.

عضو کابینه دولت سیزدهمین خاطرنشان کرد: از آنجایی که فضا رقابتی است هر کدام از پیام رسان ها زودتر اقدام کنند اعلام می کنیم که گام بعد ارسال فایل و در مراحل بعدی بقیه امکاناتی را شامل می شود که پیام رسان ها خواهند داشت.

در این بازدید دکتر حامد حاجی ملامیرزایی توضیحاتی را پیرامون نحوه برگزاری نمایشگاه به دکتر زارع‌پور ارائه کرد.

نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی پس از چهار روز فعالیت از ۱۶ تا۱۹ بهمن ماه جاری، عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار