کد خبر: 1136971
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
با گذشت دو روز از زلزله ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه، با تشدید آواربرداری مناطق زلزله، آمار قربانیان این حادثه غم‌انگیز، هم‌چنان روبه‌‎افزایش است.
شبکه الجزیره بامداد چهارشنبه اعلام کرد تعداد جان‌باختگان زلزله سوریه به ۲۳۷۰ نفر و تعداد زخمی‌ها به و تعداد زخمی‌ها ۲۵۴۴ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت سوریه اما اعلام کرده که تاکنون جان‌باختن ۱۲۵۰ نفر بر اثر وقوع زلزله در مناطق شمالی ثبت شده و ۲۰۴۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

«فواد اوکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه نیز در بروزرسانی آمار قربانیان زلزله در این کشور اعلام کرد تاکنون ۵۸۹۴ نفر جان باخته‌اند و ۳۴۸۱۰ نیز مصدوم شده‌اند.

علی‌رغم آمارهای رسمی در ترکیه و سوریه که به مرور و با تشدید آواربرداری مناطق زلزله‌زده به‌روزرسانی می‌شود، سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده که احتمالاً نزدیک به ۲۰ هزار نفر در زلزله ۷.۷ ریشتری ترکیه و روسیه جان باخته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این نیز با هشدار درباره افزایش آمار جانباختگان زلزله مرگبار دیروز (دوشنبه) در ترکیه و سوریه، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان ممکن است «هشت برابر» آمارهای رسمی باشد.

بامداد دوشنبه زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است.

اما مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند. این سازمان ترکیه‌ای در بیانیه‌ای دوم خود اعلام کرد بزرگی این زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتر بوده است.

هم‌زمان خبرنگار المیادین هم اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.

برای اطلاع از اخبار و تحولات روز اول زلزله بزرگ در ترکیه و سوریه روی این لینک کلیک کنید و تحولات روز دوم نیز در این لینک تجمیع شده است.

اعلام «وضعیت اضطراری» در ۱۰ استان ترکیه

در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد که از امروز چهارشنبه اجرایی می‌شود.

استان‌های «آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و سانلیورفا» ۱۰ استانی هستند که در آنها اعلام وضعیت اضطراری شده است.

اعلام وضعیت اضطراری در منطقه‌ای موجب افزایش اختیارات مقامات محلی و نهادهای مجری قانون می‌شود و دولت نیز می‌تواند برای پیشبرد بهتر امور، اجرای برخی قوانین در این مناطق را تعلیق و یا قوانین جدید وضع کند.

آمار جانباختگان زلزله ترکیه از ۶ هزار نفر عبور کرد

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) امروز چهارشنبه اعلام کرد شمار جانباختگان زلزله روز دوشنبه تاکنون به ۶۲۳۴ نفر و افراد مصدوم به ۳۷ هزار و ۱۱ نفر افزایش یافته است.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
0
0
هر چه قدرت پرودگار بگوییم دوباره کم گفتیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار