کد خبر: 1136947
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
در گزارش نیرو‌های مسلح آمریکا در کنگره این کشور گفته شده است که چین نسبت به آمریکا در سلاح‌های قاره پیما برتری دارد.

ارتش آمریکا در ارائه گزارشی به کنگره این کشور گفته است که چین در حال حاضر در تعداد موشک‌های قاره پیما نسبت به آمریکا برتری دارد. این مطلب در گزارش کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنای آمریکا نیز که در ماه ژانویه منتشر شد، وجود دارد.

این اطلاعیه در حالی منتشر شده که ایالات متحده با چالش بازدارندگی از نیرو‌های هسته‌ای روسیه و همچنین زرادخانه هسته‌ای رو به رشد چین مواجه است.

گفته می‌شود قانونگذاران کنگره در روز‌های گذشته درگیر بحث در مورد بهترین روش مقابله با پکن بوده است. در روز‌های گذشته گزارشی در کنگره منتشر شده که پنتاگون ابزار‌های جاسوسی چین بر فراز زرادخانه‌های آمریکا در ایالت مونتانا را شناسایی کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی بسیاری از پرتابگر‌های زمینی چین هنوز از سیلو‌های خالی تشکیل شده است. در گزارش پنتاگون در مقابل نمایندگان کنگره گفته شده است که این کشور هنوز موشک‌های بین قاره مستقر در زمین و کلاهک‌های هسته‌ای بیشتری نسبت به چین در اختیار دارد.

با این وجود بعضی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره مثل مایک راجرز نماینده آلاباما و رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان کنگره خواستار مقابله دولت آمریکا با قدرت چین هستند.

راجرز طی یک سخنرانی در جلسه کنگره گفت: چین به سرعت در حال نزدیک شدن به برابری با ایالات متحده است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. زمان آن فرا رسیده است که وضعیت نیروی خود را تنظیم کنیم و توانایی‌های خود را برای مقابله با این تهدید افزایش دهیم.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار