کد خبر: 1136915
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فرماندار منطقه لوهانسک مدعی شده است که در آستانه سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مسکو در حال تقویت نیروی نظامی در شرق اوکراین برای راه‌اندازی یک حمله گسترده جدید است. 
در آستانه سالگرد حمله روسیه به اوکراین، شواهد و قرائن از تشدید درگیری‌ها حکایت دارد که می‌تواند روند صلح را با چالش جدی مواجه کند. رسانه‌های اوکراینی به نقل از یکی از فرمانداران اوکراینی گزارش کردند، روسیه در آستانه یک حمله جدید که احتمالاً هفته آینده آغاز می‌شود، در حال اعزام نیرو‌های کمکی به شرق اوکراین است. اوکراین که از کمک‌های نظامی غرب ناامید است، پیش‌بینی می‌کند که مسکو در نزدیکی تاریخ ۲۴ فوریه، به دلایل نمادین حمله بزرگی را به اوکراین صورت دهد. بر اساس گزارش شبکه اسکای‌نیوز، سرهی گایدایی، فرماندار منطقه «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین تصریح کرد: «ما شاهد استقرار بیشتر و بیشتر نیرو‌های ذخیره روسیه در سمت خود هستیم. شاهدیم که تجهیزات بیشتری وارد شرق اوکراین می‌شوند». وی ادامه داد: «آن‌ها مهماتی را وارد می‌کنند که با کارایی متفاوت از قبل مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیگر گلوله‌باران توپخانه‌ای نیست. آن‌ها به آرامی در حال ذخیره هستند و برای یک حمله تمام عیار آماده می‌شوند». فرماندار لوهانسک در خصوص احتمال حمله گسترده روسیه در اوکراین گفت: «احتمالاً ۱۰ روز برای جمع‌آوری ذخایر زمان می‌گذارند و بعد از ۱۵ فوریه هر زمانی می‌توانیم انتظار این حمله را داشت باشیم».
 پیش از این الکساندر کوالنکو، یک تحلیلگر مسائل دفاعی اوکراینی مدعی شده بود که روسیه احتمالاً از یکی از جهات منطقه شرق لوهانسک، منطقه دونتسک، زاپروژیا و شهر و بندر ماریوپل حمله خواهد کرد. مقامات اوکراینی طی چند هفته گذشته درباره دور تازه تهاجم گسترده ارتش روسیه هشدار داده و خواستار ارسال تسلیحات بیشتر از طرف غرب برای مقابله با تهدیدات جدید هستند. ناتالیا هامنیوک، رئیس مرکز هماهنگی امنیتی و دفاعی نیرو‌های جنوب اوکراین در یک برنامه تلویزیونی در این خصوص گفت که نشانه‌هایی از آمادگی روسیه برای تهاجمات جدید در جنوب اوکراین دیده می‌شود. وی در ادامه افزود: «نه تنها از زمین، بلکه از دریا و هوا روسیه در حال آماده‌سازی برای حمله است.» با توجه به تحرکات امریکا و اروپایی‌ها برای ارسال تسلیحات جدید به اوکراین، احتمال تشدید درگیری‌ها وجود دارد و روس‌ها گفته‌اند که همه این تسلیحات را نابود خواهند کرد. آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد جنگ روسیه و اوکراین ممکن است به سطح یک درگیری گسترده‌تر جهانی برسد.
 به گزارش رویترز، او گفت: «حمله روسیه به اوکراین نهایت رنج را به مردم اوکراین وارد کرده و تبعات جهانی عمیق دارد. چشم‌انداز‌های صلح رو به تضعیف می‌روند. احتمال تشدید درگیری‌ها و خونریزی‌های بیشتر رو به افزایش است. من از این می‌ترسم که جهان نه در حال خواب‌زدگی بلکه با چشمانی کاملاً باز به سمت یک جنگ گسترده‌تر برود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار