کد خبر: 1136910
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
وزیر امور خارجه آلمان امروز و در بحبوحه امدادرسانی به زلزله زدگان در سوریه، به موضع گیری خصمانه‌ای علیه دمشق پرداخت.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز سه شنبه بدون اشاره به مانع تراشی تحریم کنندگان غربی علیه مردم مظلوم سوریه، از «همه بازیگران بین المللی، از جمله روسیه» خواست به دمشق فشار بیاورند تا کمک‌های بشردوستانه برای آسیب دیدگان زمین لرزه‌های مرگبار دیروز به سرعت و بدون مانع‌تراشی وارد سوریه شوند!

وزیر امور خارجه آلمان در موضع گیری خصمانه در بحوبحه امدادرسانی دمشق و برخی از سایر کشور‌ها به مردم زلزله زده این کشور، ادعا کرد: اکنون باید سلاح‌ها کنار گذاشته شود و تمام تلاش‌ها در منطقه بر امدادرسانی‌های بشردوستانه و حفاظت از آسیب دیدگان متمرکز باشد!

موضع گیری خصمانه برلین علیه دمشق در حالی مطرح می‌شود که علیرغم فقدان روابط دیپلماتیک میان سوریه و آلمان، برلین می‌تواند با خودداری از ادامه مانع تراشی‌ها، کمک‌های خود به مردم زلزله زده سوریه را از طریق سازمان‌های غیردولتی بین المللی برای این کشور ارسال کند.

گفتنی است که زمین لرزه‌ای مهیب به بزرگی ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه بخش‌های وسیعی از جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، این زمین لرزه تاکنون براساس آمار نهاد‌های رسمی دو کشور، در مجموع ۴۵۰۴ کشته برجای گذاشته است و امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

زلزله دیروز شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه به حدی شدید بود که مردم اکثر استان‌های سوریه به ویژه دمشق (پایتخت) با فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری آن را احساس کردند.

استان‌های حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و ادلب پنج استان درگیر در زلزله دیروز بودند و دچار خسارت‌های زیادی شده اند.

نهاد‌های بین المللی و کشور‌های جهان ارائه کمک‌ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند. تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات افرادی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار