کد خبر: 1136769
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اعطای جایزه گرمی به شروین حاجی‌پور برای آهنگ «برای»
اعطای جایزه گرمی در بخش تغییر اجتماعی به شروین حاجی‌پور با اعلام جیل بایدن، همسر رئیس‌جمهور امریکا، با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. جایزه گرمی (Grammy Award) یک جایزه موسیقی است که از سوی آکادمی ملی علوم و هنر‌های ضبط برای شناسایی دستاورد‌های صنعت موسیقی ارائه می‌شود.
اعطای جایزه گرمی در بخش تغییر اجتماعی به شروین حاجی‌پور با اعلام جیل بایدن، همسر رئیس‌جمهور امریکا، با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. جایزه گرمی (Grammy Award) یک جایزه موسیقی است که از سوی آکادمی ملی علوم و هنر‌های ضبط برای شناسایی دستاورد‌های صنعت موسیقی ارائه می‌شود. برخی کاربران این جایزه را افتخاری برای حاجی‌پور دانستند، اما بسیاری از کاربران اعطای این جایزه از سوی امریکا که بیشترین ظلم را به مردم ایران در صد سال گذشته کرده است، افتخاری ندانستند و از شروین خواستند اگر دلش برای میهن می‌تپد این جایزه را از دست کسانی که با تحریم و ظلم به جنگ ملت ایران برخاسته‌اند، نپذیرد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 
 احمد روستایی:
من جای شروین حاجی‌پور بودم، برای همه ظلم‌هایی که سال‌هاست (از زمان دکتر مصدق) امریکایی‌ها در حق مردم ایران کردند، جایزه‌شان را به سرشان می‌کوبیدم. اگر وطن دوستیم، برای ایران باید در برابر ظالمان ایستاد. جایزه گرفتن از ظالم آن هم به اسم تغییر اجتماعی مدنظر آن‌ها افتخار ندارد. 
 کاربری با نام «شارلوت»:
به کسی که دشمن ملت و کشورش بهش جایزه بده باید تسلیت گفت! #شروین_حاجی‌پور
 محسن بشتام:
جایزه گرفتن از دست کسی که حتی به بیماران پروانه‌ای و تالاسمی هم رحم نکرده و داروهاشونو تحریم کرده، افتخار نیست اوج ذلته. 
 سیده راضیه حسینی:
«برای شرمندگی، برای بی‌پولی» علت اصلی این فشار اقتصادی و تورم و بی‌پولی مردم، نتیجه تحریم‌های وحشیانه است. تحریم‌ها رو کی به مردم ایران تحمیل کرده؟ امریکا، چه‌کسی به شروین جایزه داد؟ همسر رئیس‌جمهور امریکا. ما بردیم. 
 محمدعلی فراهانی:
کسی که جایزه‌اش رو از دست کسانی بگیره که مردمش رو در تنگنا گذاشتن و رسماً فریاد دشمنی با کشورش رو جار میزنن، جایزه‌اش رو برده، ولی به قیمت فروش وطن و هموطنانش. ارزشش رو داشت؟!
 جلیل محبی:
«هیچ امریکایی در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند. او مستحق بود برای جنایاتش علیه نیرو‌های امریکایی و هزاران بی‌گناه منطقه در برابر قانون بایستد.» این جملات برای خانواده‌ای است که به شروین حاجی‌پور جایزه داده‌اند. حالا برایش کف بزنید... 
 علی سیستانی:
«برای کودکان افغانی»، چه کسی عامل آواره شدن کودکان افغانستانی شد؟! جواب: «امریکا!». چه کسی به شروین حاجی‌پور جایزه داد: «همسر رئیس‌جمهور امریکا» ما بردیم!
 کاربری با نام «مهدی»:
امریکا به «هزار» کودک پروانه‌ای ایران رحم نکرده و داروشون تحریمه، بعد یه عده بخاطر حمایت امریکا از کار شروین خوشحالند! کاش واژه وطن‌پرستی میتونست حرف بزنه... 
 احسان منصوری:
جایزه به ترانه شروین حاجی‌پور از دست همسر جو بایدن دقیقاً هیچ خاصیتی برای جنبش اعتراضی ایران ندارد. اما برای تلطیف چهره یک دولت جنایتکار که همین الان با تحریم‌هایش پا بر گلوی مردم ایران گذاشته خاصیت دارد. آنکه باید برای این جایزه جشن بگیرد همان دولت است نه مردم ما. 
 محسن مهدیان:
پول دادند و یک جایزه امسال اضافه کردند تا به اغتشاشات نفس مصنوعی دهند و جلب توجه کنند که یک وقت عادی‌سازی نشود. کل اون ایام را همینطوری معرکه داری کردند. سه ماه و اندی فقط فیک ما بردیم... #شروین_حاجی_پور
 میکائیل دیانی:
فارغ از اینکه همسر رئیس‌جمهور امریکا به عنوان سیاسی‌ترین زن بعد از اتفاقات سیاسی- اجتماعی ایران و عملیات بزرگ سیاسی رسانه‌ای قرن علیه ایران جایزه‌ای سیاسی به شروین حاجی‌پور داده؛ به این نکته دقت کنید؛ این جایزه گرمی محصول یک نظرسنجی است که کلاً ۱۳۵هزار نفر توش شرکت کردند!
 ابراهیم خلیل عباسی:
«سوزش» و «حسادت» برای وقتی است که تو چیزی را دوست داری ولی از آن تو نشده. ما از امریکا و مشتقات و متعلقاتش متنفریم. از چه چیز جایزه شروین حاجی‌پور بسوزیم؟ مسئله ما توهم «بردن» شماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار