کد خبر: 1136709
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افتتاح پروژه پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج پروژه‌ای ویژه است که از لحاظ تجهیزات در کشور کم نظیر است.
بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح مرکز پیوند استخوان بیمارستان بعثت سنندج اظهار کرد: افتتاح پروژه پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج پروژه‌ای ویژه است که از لحاظ تجهیزات در کشور کم نظیر است.

وی بخش پیوند مغز استخوان را پروژه علمی دانست و گفت: این ظرفیت از تمام جهات طراحی اعم از تعداد اتاق، تهویه مناسب و تجهیزات به روز بوده و به دستگاه‌هایی آماده‌سازی سلول‌های مغز استخوان برای کودکان مبتلا به سرطان مجهز است.

وی این اقدام خیرین را قابل تقدیر خواند و افزود: از خیرین استان به خاطر فراهم سازی این ظرفیت تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این اقدام ارزشمند باقیات الصالحات برای آنان و بستری برای ارتقای هرچه بیشتر ارائه خدمات درمانی به کودکان مبتلا به سرطان باشد.

رییس بیمارستان بعثت سنندج هم با بیان اینکه این بخش با زیربنای ۶۵۰ مترمربع دارای ۶ اتاق ایزوله، اتاق عمل و فضاهای جانبی است، اظهار کرد: این ظرفیت ارزشمند درمانی با مشارک بنیاد خیریه رویا فروزش احداث شده است.

برهان مرادویسی خاطرنشان کرد: با احداث این بخش دیگر نیاز به اعزام بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان به خارج از استان نداریم.

رییس بیمارستان بعثت سنندج تصریح کرد: این بخش با ساختاری جدید طراحی و احداث شده و ریسک عفونت را کاملا حذف کرده است.

وی با عنوان اینکه ۴۰ بار تهویه برای هر اتاق در این بخش طراحی شده است، افزود: بنیاد خیریه کار عمرانی و دانشگاه تجهیز آن را انجام داده است.

رییس بیمارستان بعثت سنندج اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶ میلیارد تومان از این میزان توسط بنیاد خیریه رویا فروزش و ۱۴ میلیارد از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان تامین و هزینه شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار