کد خبر: 1136680
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی متعاقب وقوع حوادث مربوط به سرویس‌های دانش آموزی، طی دستوری به معاونت حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار اقدامات قانونی شد.
متعاقب وقوع حوادث مربوط به سرویس های دانش آموزی، غلامعلی صادقی طی دستوری به معاونت حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خواستار اقدامات قانونی شد.

دادیار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان خراسان رضوی در این زمینه گفت: پیرو وقوع ۲ فقره حادثه منتهی به فوت سرویس حامل دانش آموزان در شهرستان های مشهد و نیشابور، معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، طی شرحی به نهادهای ذیربط، شناسایی و برخورد با عاملین و مقصرین به حوادث را خواستار شد.

ابراهیم زاده در این خصوص عنوان کرد: جزئیات حادثه در دست بررسی است، لیکن تخلف راننده در سوار کردن بیش از ظرفیت خودرو محرز است. در این راستا اگر به این نتیجه برسیم که مدیر مدرسه و نیز سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری نظارت کافی را نداشه اند، با آنها نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

دادیار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرا ضمن تأکید بر این موضوع که اگر ظرفیت خودروها رعایت می شد، شاید اصلاً حادثه ای به وقوع نمی‌پیوست و یا لااقل اینکه شاهد آسیب کمتری در اینگونه حوادث می بودیم به شهروندان و اولیای دانش آموزان توصیه کرد جهت هرگونه جابجایی فرزند خود حتماً از سرویس های مجاز تحت پوشش سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری که دارای آرم و علایم ممیزه هستند استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف راننده یا ناوگان سرویس ها، از جمله سوار کردن بیش از ظرفیت خودرو یا سوار کردن اشخاص متفرقه، تأخیر و بی نظمی در حضور، استفاده از گوشی تلفن همراه و یا عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی در حین ارائه خدمات، موضوع را با انجمن اولیا و مربیان مدرسه در میان گذاشته و یا به سامانه پیامکی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرا به شماره ۰۹۱۵۳۳۲۱۵۸۴ اعلام کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار