کد خبر: 1136606
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
معاون درمان علوم پزشکی قم گفت: یافته‌های اولیه وجود مونوکسید کربن را در تعدادی از مدارس تأیید می‌کند.
محبی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد:بر اساس اعلام اورژانس ۱۱۵ قم از صبح دوشنبه تعداد ۶۱ دانش آموز با علائم مسمومیت در ۸ مدرسه قم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
 
او ادامه  داد:حال عمومی دانش آموزان انتقال یافته به مراکز درمانی با بررسی‌های صورت گرفته توسط پزشکان و متخصصان مساعد گزارش شده است.
 
محبی ادامه داد:در صورت پایداری حال عمومی دانش آموزان از بیمارستان مرخص می‌شوند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:برای تمامی دانش آموزان اقدامات لازم درمانی، پاراکلینیکی و آزمایش‌های تشخیصی انجام پذیرفته است تا خانواده‌های دانش آموزان اطمینان خاطر از سلامتی فرزندان خود داشته باشند.
 
او گفت:در حال حاضر ۴۷ دانش آموز در مراکز درمانی استان قم تحت نظر پزشکان هستند و حال عمومی آنان مساعد است.
 
محبی بیان کرد:نمونه‌های آزمایشگاهی جهت تشخیص علت حادثه از دانش آموزان تهیه شده است. یافته‌های اولیه از حوادث قبلی و مشابه وجود گاز مونو اکسیدکربن را در تعدادی مدارس تأیید می‌کند و بررسی‌ها برای شناسایی علت‌های احتمالی دیگر نیز ادامه دارد.
 
او افزود:همه دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی میثم که روز گذشته به بیمارستان مراجعه کرده بودند پس از بهبود مرخص شدند.
 
 امروز ۶۱ دانش آموز با علائم اولیه مسمومیت تنفسی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی قم منتقل شدند؛ روز گذشته یکشنبه ۱۶ بهمن نیز مسمومیت دانش آموزان در ۴ مدرسه قم گزارش شده بود.
 
پیش از این نیز در پی وقوع چهار حادثه شبیه به هم، در روزهای ۹ و ۲۲ آذر در هنرستان نور منطقه یزدانشهر و ۸ و ۱۰ بهمن در دبیرستان فاطمیه منطقه صفاشهر، تعدادی از دختران دانش آموز قمی دچار مسمومیت تنفسی شده که برای درمان به بیمارستان‌های قم منتقل شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار