کد خبر: 1136550
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در یک‌ماهگی کابینه بنیامین نتانیاهو در حالی که راست‌های افراطی در داخل، درگیر اعتراضات بی‌سابقه هستند، رژیم صهیونیستی برای یک انتحار دیگر آماده می‌شود. یک ساختمان فلسطینی در قدس که سال‌هاست حکم تخریب آن در اسرائیل صادر شده، ولی به دلیل ترس از واکنش فلسطینیان اجرایی نشده، حالا در معرض تخریب قرار دارد. ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته که قانون بایستی اجرا شود. 
طی روز‌های اخیر، بن‌گویر دستور تسریع در تخریب آنچه را ساختمان‌های «غیرقانونی» در قدس شرقی می‌خواند، را صادر کرده و تاکنون هم از مجموع ۱۴ ساختمانی که در دستور کار تخریب قرار گرفته‌اند، هفت ساختمان تخریب شده است. جوانان فلسطینی سه شنبه قبل، ورودی محله جبل المکبر در قدس شرقی را بستند تا از تخریب بیشتر ساختمان‌ها جلوگیری کنند، ولی حالا شبکه عبری‌زبان کان گزارش کرده که پلیس اسرائیل، به دستور ایتمار بن‌گویر خود را برای تخریب یک مجتمع مسکونی بزرگ در محله وادی‌قدوم در شهرک سلوان واقع در قدس اشغالی که حساسیت زیادی روی آن وجود دارد، آماده می‌کند. در داخل این ساختمان چهار طبقه، ۱۲ خانواده فلسطینی با جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر زندگی می‌کنند، ولی پلیس این رژیم ظرف امروز و فردا قصد دارد آن را به بهانه ساخت غیرقانونی، تخریب کند؛ اقدامی که اوضاع ملتهب قدس اشغالی را شعله‌ور خواهد کرد. تخریب این ساختمان، تا الان به دلیل نگرانی از محکومیت بین‌المللی و همچنین واکنش احتمالی فلسطینیان به تعویق افتاده بوده، ولی بن‌گویر وزیر امنیت داخلی افراط‌گرای کابینه نتانیاهو که بحث‌هایی هم درباره برکناری او مطرح است، به شبکه کان گفته است: «حکم قانون باید اجرا شود این سیاست من است.» برخی از ساکنان این ساختمان مسکونی گفته‌اند که شهرداری قدس به آنان هشدار داده است این ساختمان را هر چه سریع‌تر تخلیه کنند، به خصوص که گزارش‌هایی هم در این باره منتشر شده که در این عملیات تخریب، بیش از ۵۰۰پلیس اسرائیل شرکت خواهند کرد و بیش از ۲۴ساعت هم طول خواهد کشید. با این وجود، مقامات امنیتی اسرائیل درباره عواقب تخریب این ساختمان به بن‌گویر هشدار داده‌اند، چراکه ممکن است موجب دور جدید خشونت در قدس اشغالی شود. 
 
 تصاعد رویارویی با فلسطینیان
تخریب این ساختمان فلسطینیان در شرایطی در دستور کار قرار گرفته که رویارویی آن‌ها با تل‌آویو نیز در حال تشدید شدن است، رویدادی که می‌تواند در نقش کاتالیزور این رویارویی عمل کند. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در درگیری نظامیان ارتش این رژیم با نیرو‌های مقاومت در مرکز کرانه باختری چند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. 
به گزارش فارس، نزدیک به ۱۰ روز است که نظامیان اشغالگر صهیونیستی شهر اریحا در شرق کرانه باختری را در محاصره خود گرفته‌اند. جوانان فلسطین دیروز پس از حملات نظامیان صهیونیست، با آنان به شکل مسلحانه مقابله کردند. شبکه صهیونیستی «آی۲۴» به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که در جریان درگیری‌های شدید ارتش اسرائیل با نیرو‌های مقاومت در اریحا که دیروز اتفاق افتاد، هفت فلسطینی کشته شده‌اند. پایگاه خبری «شهاب» فلسطین خبر شهادت نیرو‌های مقاومت در این درگیری را تأیید کرده، اما این پایگاه خبری اشاره‌ای به تعداد دقیق شهدا نکرد. یوسی یهوشع، خبرنگار صهیونیست در واکنش به عملیات دیروز ارتش رژیم صهیونیستی در یورش به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا، نوشت که باید پس از حوادث در اریحا منتظر حملات تلافی‌جویانه فلسطینیان باشیم، همانگونه که پس از حوادث جنین نیز چنین شد. رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز گفته که به‌رغم جنایت در عقبه جبر، مقاومت ادامه خواهد داشت و صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید.
 
 هشدار شرکت‌های اسرائیلی درباره فروپاشی
 کابینه نتانیاهو که تندرو‌ترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی لقب گرفته، از داخل نیز درگیر چالشی بی‌سابقه است. ایستر حایوت، رئیس دیوان عالی رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد در اعتراض به اصلاحات قضایی، در جشن سالگرد تشکیل کنست (پارلمان) این رژیم در کمیته قضایی شرکت نخواهد کرد. سیمچا روثمن گفت: «نظر حایوت درباره تعلیق طرح کنست برای اصلاحات قضایی به عنوان پیش شرط مذاکره، برخلاف اصل تفکیک قوا در (رژیم) اسرائیل است.» این در حالی است که یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم که با صدور بیانیه‌ای خواهان توقف موقت این روند شده بود، به شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حتی برای یک دقیقه روند قانونی مربوط به اصلاحات قضایی پیشنهادی را متوقف نمی‌کند. 
همزمان، شرکت‌های اصلی خرده‌فروشی رژیم صهیونیستی در پی بحران سیاسی- اجتماعی ناشی از اصلاح نظام قضایی این رژیم نسبت به فروپاشی اقتصادی در صورت تداوم این وضعیت هشدار دادند. به گزارش روز دو شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، ۵۰ مدیرعامل شرکت‌های اصلی خرده‌فروشی در سرزمین‌های اشغالی در نامه‌ای به «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و ارسال رونوشت آن به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «ایستر حایوت» رئیس دیوان عالی، «امیر اوهانا» رئیس کنست (پارلمان) و «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان درباره تبعات بحران سیاسی رژیم و تأثیرات اقتصادی آن هشدار دادند. «شاهار تورگمان» مبتکر ارائه این نامه درباره محتویات آن گفت: تشدید نزاع بین «اسرائیلی‌ها» و تبعات اقتصادی این تنش‌ها دلیل نوشتن نامه بود. وی با اشاره به خودداری احزاب و شخصیت‌های سیاسی رژیم صهیونیستی از گفتگو برای حل اختلافات، افزود: این وضعیت، آینده (رژیم) اسرائیل و به ویژه آینده اقتصاد آن را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد. این فعال اقتصادی صهیونیست از همه جریان‌های سیاسی رژیم صهیونیستی خواست تا وارد یک گفت‌وگوی مسئولانه شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار