کد خبر: 1136537
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فولاد به نفع سرخابی‌ها بازی می‌کند یا سپاهان؟
شیوا نوروزی

آبی‌های پایتخت برای ماندن در جمع مدعیان قهرمانی چاره‌ای ندارند جز اینکه قعرنشین لیگ برتر را شکست دهند. هفته نوزدهم لیگ برتر امروز آغاز می‌شود و یکی از چهار دیدار را استقلال و نفت مسجدسلیمان برگزار می‌کنند.
استقلال بعد از جنجال کرمان به آرامش رسیده و به امید اینکه روز‌های آرام تیم تداوم پیدا کند به مصاف تیم ته‌جدولی نفت می‌رود. ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی‌ها یک‌تنه می‌تواند یک بازی را به جنجال بکشاند و باید دید امروز در مصاف با سرمربی استقلالی حریف چه می‌کند. باخت به سپاهان و تراکتورسازی، استقلال را به مرز بحران رساند تا اینکه دو برد متوالی و پرگل برابر ملوان و مس کرمان اوضاع را کمی آرام کرد. حالا آبی‌ها ۳۳ امتیازی هستند و تا رسیدن به سپاهان صدرنشین فقط سه امتیاز کم دارند. جبران این فاصله مستلزم گرفتن حداقل امتیاز در بازی‌های پیش‌روست. البته رویارویی با قعرنشین نباید باعث دست‌کم گرفتن حریف شود. ساپینتو باید به شاگردانش یاد‌آوری کند بازیکنان نفت مسجدسلیمان فرصت‌طلب هستند و از کوچک‌ترین موقعیتی استفاده می‌کنند. حسینی، دروازه‌بان اول و کاپیتان تیم در سه بازی قبلی به دلیل مصدومیت غایب بوده و بعید است امروز به میدان برود، اما آسیب‌دیدگی نیک‌نفس، هافبک آبی‌ها برطرف شده و مشکلی برای بازی ندارد. نماینده مسجدسلیمان اگرچه از ۱۸ بازی فقط ۱۱ امتیاز کسب کرده و گزینه اول سقوط به دسته دوم محسوب می‌شود، اما بعد از آمدن رضا عنایتی و نشستن او روی نیمکت، تیم شرایط بهتری پیدا کرده است. نفتی‌ها دو بازی قبلی را با تساوی به پایان رسانده‌اند و با ۳۷ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارند. با این وجود شاگردان عنایتی برای خودنمایی در آزادی انگیزه بالایی دارند.

حساس‌ترین دیدار هفته را فولاد و سپاهان برگزار می‌کنند. این دیدار در فولاد آره‌نا انجام می‌شود و هر دو تیم انگیزه‌های متفاوتی دارند. میزبان از بین مدعیان خارج شده و نهایت آرزویش کسب سهمیه لیگ قهرمانان است، اما طلایی‌پوشان اصفهان به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنند. آن‌ها هفته پیش با برد پرگل برابر گل‌گهر و به لطف توقف پرسپولیس بالاخره صدر را از چنگ قرمز‌ها درآوردند. تیم ژوزه مورایس برای رسیدن به این جایگاه سختی‌های زیادی را تحمل کرد، به همین خاطر سپاهانی‌ها قدر این موقعیت را می‌دانند و به راحتی آن را از دست نمی‌دهند. بازی رفت دو تیم به سود فولاد تمام شده و تیم اصفهانی برای گرفتن انتقام این باخت به اهواز سفر کرده است. زردپوشان خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را دارند. منتها در این بازی رامین رضاییان محروم است، علاوه بر او محمد دانشگر، امید نورافکن و محمد کریمی نیز از حضور در بازی محروم شده‌اند. پر کردن جای خالی این بازیکنان اصلی‌ترین چالش سرمربی پرتغالی است.
تیم جواد نکونام این فرصت را دارد تا معادله قهرمانی را تغییر دهد و با گرفتن امتیاز از سپاهان به نفع پرسپولیس و استقلال بازی کند. جواد نکونام، سرمربی فولاد در نشست خبری قبل از این دیدار گفت: «امروز مثل تمام بازی‌های لیگ نیاز داریم با تمرکز کافی وارد زمین شویم. در نیم‌فصل دوم بازی‌ها سخت شده و دیدار‌ها پشت سر هم است که رقابت در آن نیاز به انرژی بالا دارد. مقابل یکی از بهترین تیم‌ها بازی داریم و نیازمند آن هستیم که با تمرکز و بهترین کیفیت در زمین ظاهر شویم و حداکثر امتیاز را بگیریم. در بازی با تیم‌هایی که بازیکنان باهوشی دارند باید خیلی باتمرکز کار کرد. امیدوارم بازی خوبی ارائه کنیم و نتیجه خوبی بگیریم.»

آلومینیوم در اراک میزبان مس رفسنجان است. آلومینیوم همان تیمی است که با متوقف کردن پرسپولیس، سپاهان را به صدر جدول فرستاد. تیم مهدی رحمتی با ۲۵ امتیاز در رده هفتم لیگ قرار دارد. در آن‌سوی میدان تیم ربیعی تنها هفت گل دریافت کرده و عنوان بهترین خط دفاع لیگ از آن مسی‌هاست. نماینده رفسنجان بیشترین تعداد تساوی در لیگ را در اختیار دارد (۱۳ تساوی) و در رده ششم ایستاده است. نساجی نیز از پیکان پذیرایی می‌کند. میزبان رده دهمی هفته گذشته به ملوان باخته و پیکان نیز مقابل نفت مسجدسلیمان متوقف شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار