کد خبر: 1136536
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فریدون حسن

مهدی تاج می‌گوید: «کی‌روش برای فوتبال ما نسل‌سازی کرده و قطری‌ها نشان دادند که انتخاب او از سوی فدراسیون فوتبال برای جام جهانی اشتباه نبوده است.»
رئیس فدراسیون فوتبال گویا همه را مثل خودش فرض کرده، والا تا جایی که ما می‌دانیم واقعیت چیز دیگری است و بهتر است حداقل حالا که رئیس فدراسیون فوتبال می‌خواهد خود را به ندانستن بزند و در برابر قبول واقعیت مقاومت نشان می‌دهد در همین دو مورد نکاتی را خدمتش ارائه کنیم تا حداقل فکر نکند که همه خودشان را مثل او به ندانستن زده‌اند. تاج می‌گوید کی‌روش نسل‌سازی کرده در‌حالی‌که همه عالم و آدم می‌دانند تربیت یک نسل مستلزم کار زیربنایی و حضور تمام وقت و چندین سال تلاش و ممارست است و این با طول مدت حضور دوباره و نصفه و نیمه کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران جور درنمی‌آید. کی‌روش تیمی آماده را تحویل گرفت که با کج‌سلیقگی و قدرنشناسی بازیکنان و مسئولان فدراسیون فوتبال، سرمربی موفقش را از دست داد. کی‌روش این تیم را نابود کرد تا عملاً نسل طلایی فوتبال ایران که تقریباً تمامی بازیکنان ثابت آن در اروپا شناخته شده هستند با شکست در جام جهانی همه چیزش را از دست بدهد.
این شکست در دید رئیس فدراسیون فوتبال ایران نسل‌سازی تعریف می‌شود، حالا چگونه؟ نمی‌دانیم! آن را دیگر باید از خودش پرسید. کی‌روش در طول مدت حضور هشت ساله قبلی‌اش در فوتبال ایران کار زیربنایی انجام نداد، حالا چگونه توانسته در طول دو ماه حضور یک نسل را تربیت کند، حتماً مهدی تاج بهتر می‌داند.
اما در خصوص حضور کی‌روش در قطر و انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور، تاج معتقد است این انتخاب نشان می‌دهد که اقدام فدراسیون در آوردن دوباره کی‌روش به تیم ملی اشتباه نبوده است. خدمت رئیس فدراسیون فوتبال باید عرض کنیم که قطری‌ها پولشان از پارو بالا می‌رود. اصلاً شاید دلشان بخواهد آن را دور بریزند، والا قطری که فوتبالش رو به رشد است و به عنوان قهرمان آسیا فوتبال خوبی هم ارائه می‌کرد چرا باید سراغ مردی برود که طی سال‌های گذشته هر جا رفته، باخته از کلمبیا در امریکای جنوبی گرفته تا مصر در آفریقا و ایران در آسیا. قطر اشتباه کرده است، اما همین اشتباه برای تاج مستمسکی شده تا روی اشتباه بزرگ خودش سرپوش بگذارد.
انتخاب کی‌روش توسط قطری‌ها که تا دلتان بخواهد راحت مربی عوض می‌کنند و اصلاً هم مسائل مالی برایشان مهم نیست، نمی‌تواند نشان از درستی انتخاب او از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای تیمی باشد که می‌توانست خیلی راحت به مرحله دوم جام جهانی صعود کند. فوتبال ایران در انتخاب کی‌روش اشتباه کرد، اشتباهی که هیچگاه امثال تاج و مدیران زیر دستش زیر بار آن نمی‌روند و نمی‌خواهند بپذیرند که با انتخاب خود اسباب شکست تیم ملی را فراهم کردند و بدتر اینکه حالا بهانه‌ای هم پیدا کرده‌اند تا اشتباهشان را به هر نحو ممکن توجیه کنند. نه آقای تاج، همه مثل شما فکر نمی‌کنند و مثل شما خودشان را به ندانستن نزده‌اند. نه نسلی تربیت شده و نه انتخاب شما درست بوده، واقعیت هم همین است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار