کد خبر: 1136535
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فرنگی‌کاران ایران با کسب چهار طلا، چهار نقره و پنج برنز قهرمان جام اوپن زاگرب شدند. کرواسی میزبان نخستین رقابت‌های رنکینگ‌دار کشتی بود، رقابت‌هایی که خوشبختانه با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی به پایان رسید. 
دنیا حیدری
مدال‌آوری شاگردان رنگرز تا شب آخر مسابقات زاگرب ادامه داشت و تیم‌ملی کشتی فرنگی کشورمان مجموعاً با کسب ۱۳ مدال مقتدرانه به عنوان قهرمانی دست یافت. اوج کار این تیم در آخرین روز رقابت‌ها بود؛ دوبنده‌پوشان پنج وزن دوم روی تشک رفتند و موفق به کسب سه طلا، یک نقره و سه برنز شدند.
 
 درخشش در زاگرب
درخشش در اولین رویداد مهم سال اهمیت زیادی برای کشتی ایران داشت. پس از نایب‌قهرمانی آزادکاران، نوبت به تیم فرنگی رسید که خودی نشان دهد و از اعتبار کشتی کشور دفاع کند. یاران رنگرز به خوبی اهمیت تورنمنت کرواسی را درک کردند و می‌دانستند کسب مدال خوشرنگ در این رقابت‌ها تا چه اندازه می‌تواند در جایگاهشان در رده‌بندی اتحادیه جهانی تأثیرگذار باشد. پس از مدال‌های اوزان نخست، نوبت قدرت‌نمایی دیگر نمایندگانمان بود.
نخستین طلایی شب پایانی ایران در کرواسی، پویا دادمرز ملی‌پوش وزن ۵۵ کیلوگرم بود. دادمرز در گروه A کار خود را با برتری مقابل حریفی از مولداوی آغاز کرد و با ضربه فنی رقیب رومانیایی فینالیست شد. دادمرز در ادامه موفقیت‌های خود تیروف ازبک را هم با نتیجه ۵ بر ۳ از سد راه برداشت تا با دستیابی به گردن‌آویز طلا بر سکوی قهرمانی بایستد. جواهری دیگر نماینده ما در این وزن به مدال برنز دست یافت. مهدی محسن‌نژاد هم یکی دیگر از طلایی‌های ایران بود. نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم پس از موفقیت در دیدار‌های مقدماتی، مایتو کاوانا ژاپنی را برد و راهی فینال شد. در فینال محسن‌نژاد برابر نیهاد ممدلی از آذربایجان پیروز شد و مدال ارزشمند طلا را به گردن آویخت. 
فینال بعدی در وزن ۸۲ کیلوگرم بود که با برتری علیرضا مهمدی سومین طلای کاروان ایران به ارمغان آمد. پژمان پشتام در همین وزن صاحب گردن‌آویز برنز شد. سجاد ایمن‌طلب، اما با قبول شکست برابر حریف ترکیه‌ای در فینال روی سکوی نایب‌قهرمانی وزن ۷۲ کیلوگرم ایستاد و دستش از مدال طلا کوتاه شد. تیم ملی کشتی فرنگی اگرچه نمایش قابل قبولی در کرواسی به اجرا گذاشت، اما هیچ نماینده‌ای در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم نداشت. امیر قاسمی و علی‌اکبر یوسفی دو نماینده تیم منتخب کشتی فرنگی ما بودند. قاسمی به مدال برنز اکتفا کرد، اما یوسفی روی سکو نرفت. تیم کشورمان در روز نخست مسابقات توسط محمدعلی گرایی، ناصر علیزاده و امین کاویانی‌نژاد به ترتیب صاحب سه نشان طلا، نقره و برنز شد و در روز دوم هم توسط عارف علیزاده و رضا عباسی به دو مدال نقره رسید و ایمان علیزاده هم گردن‌آویز برنز را از آن خود کرده بود. 
 
 کیفی‌ترین مسابقه
حسن رنگرز از عملکرد شاگردانش تقدیر کرد. درخشش در نخستین رقابت‌های رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۳ اهمیت زیادی برای کشتی فرنگی ایران داشت و حالا قهرمانی در رقابت‌های کرواسی نوید روز‌های خوبی را در این رشته می‌دهد. سرمربی تیم‌ملی در گفتگو با ایرنا ضمن ابراز رضایت از نتایج کسب شده، اظهار داشت: «تورنمنت زاگرب یکی از کیفی‌ترین مسابقات چند سال اخیر بود و کسب مدال‌های متعدد توسط دلاوران ما خروجی بسیار خوبی برایمان بود. این نخستین رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی در سال جدید بود. قهرمانان جهان و المپیک متعددی در اوزان مختلف شرکت کرده بودند و یکی از بهترین مسابقات سال‌های گذشته را شاهد بودیم. امسال نیز این تورنمنت متفاوت برگزار شد، به این دلیل که اتحادیه جهانی ۲ کیلوگرم ارفاق وزن در نظر گرفت که جذابیت رقابت‌ها را افزایش داد و رقابت‌ها را به شکل جایزه بزرگ برگزار کرد که این اتفاق هم بر جایگاه مسابقات افزود.»
رنگرز معتقد است مدال‌های به دست آمده در رنکینگ شاگردانش نقش مهمی خواهد داشت: «امسال مسابقات جهانی به دلیل در پیش بودن سال کسب سهمیه المپیک با شرایط کاملاً متفاوتی برگزار خواهد شد. همه کشور‌ها می‌آیند که یک مهندسی جدی در خصوص رنکینگ داشته باشند. در مجموع مسابقات زاگراب به لحاظ کیفی فوق‌العاده بود و به لحاظ کمی هم بسیار‌بسیار مناسب برگزار شد. کما اینکه در یکسری اوزان ۳۷کشتی‌گیر شرکت کردند و می‌توان به جرئت گفت که در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم تقریباً تمام مدعیان و مدال‌داران حضور داشتند. خدا را شکر از ۹ وزنی که دلاورمردان ما شرکت کردند، در هشت وزن فینالیست داشتیم. با کسب مدال‌های متعدد در این رقابت‌ها، ارزیابی جدی از وضعیت موجود قهرمانان ما شکل گرفت. مسابقات بسیار خوبی بود و خروجی بسیار خوبی هم داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار