کد خبر: 1136495
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
آرمین بینا

مرد شروری که سه سال قبل در حادثه تیراندازی در قهوه‌خانه‌ای در منطقه مشیریه دو نفر را به قتل رسانده و پسر ۱۳ ساله‌ای را زخمی کرده‌بود، با تأیید حکم اعدام و قصاصش در دیوان عالی کشور به زودی اعدام می‌شود.
شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ آذر سال ۹۸ به مأموران پلیس تهران خبر رسید چند مرد نقابدار قهوه‌خانه‌ای را در خیابان اسلام‌آباد منطقه مشیریه در جنوب شرقی تهران به رگبار بسته‌اند.
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس راهی محل شدند و در آنجا دریافتند لحظاتی قبل دو مرد مسلح در حالی که صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده‌بودند، از خودروی پژویی پیاده شده و قهوه‌خانه را به رگبار بسته‌اند. مردان مسلح در جریان این حادثه راننده خودروی تاکسی اینترنتی داخل خیابان را به قتل رسانده و مرد جوانی هم داخل قهوه خانه و پسر ۱۳ ساله‌ای هم داخل کوچه زخمی کرده و به سرعت از محل گریخته‌اند.
بررسی‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و بازپرس جنایی در محل حادثه نشان داد عاملان تیراندازی دو برادر شرور به نام بهزاد و سپهر هستند که برای انتقام‌جویی و قتل مردی به نام ستار به قهوه‌خانه می‌آیند، اما در جریان تیراندازی افراد بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند.
در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت، تیم پزشکی بیمارستان اعلام کرد مرد جوان زخمی هم بر اثر شدت جراحات به کام مرگ رفته‌است.
از سوی دیگر مشخص شد در این حادثه علاوه بر دو برادر، مرد خلافکار دیگری هم با آن‌ها بوده‌است، بنابراین مأموران سه متهم را تحت تعقیب قرار دادند و مدتی بعد آن‌ها را یک به یک بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.
سه متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند. بهزاد عامل اصلی تیراندازی در توضیح ماجرا گفت: «چند ماه قبل یکی از دوستانم در ورامین به دست چند نفر کشته شد. ما می‌خواستیم از قاتل دوستم انتقام بگیریم، اما او را پیدا نمی‌کردیم تا اینکه چند روز قبل یکی از دوستان قاتل به نام شهاب در اینستاگرام لایو گذاشت و به دوستم فحاشی کرد. من و برادرم خیلی از او کینه به دل گرفتیم تا اینکه شب حادثه به ما خبر دادند شهاب داخل قهوه‌خانه است. آن شب من و برادرم مشروب خورده‌بودیم که همراه یکی از دوستانم به نزدیک قهوه خانه رفتیم. برادرم داخل خودرو منتظر ما ماند و ما دو نفر داخل قهوه‌خانه رفتیم. دوستم با قمه به مشتریان قهوه‌خانه حمله کرد و من هم شروع به تیراندازی کردم.»
متهمان پس از تحقیقات تکمیلی در دادگاه محاکمه شدند. بهزاد متهم ردیف اول که ابتدا در دادگاه انقلاب به عنوان محاربه به اعدام محکوم شده‌بود، در دادگاه کیفری هم به اتهام دو قتل به دو بار قصاص محکوم شد و متهمان ردیف دوم و سوم هم به زندان، تبعید و شلاق محکوم شدند.
رأی دادگاه پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور چند روز قبل برای سیر مراحل اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. بنابراین متهم اعدامی به زودی حکمش اجرا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار