کد خبر: 1136446
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اعلام عفو عمومی محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر
درخواست عفو عمومی برای محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر از سوی رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب با این عفو در روز‌های یادآور دهه فجر انقلاب اسلامی با استقبال و واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران این عفو را سیره نبوی و نشانه اقتدار و بزرگی نظام اسلامی دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


مهدی کشت‌دار:
عفو اخیر از آن جهت که شامل محکومان و متهمان می‌شود بی‌بدیل است. افراد و جوانانی که در حوادث اخیر پرونده قضایی برایشان تشکیل شده است بدون ثبت و سوءپیشینه شدن عفو شدند، یعنی به آینده جوانان نگاه ویژه‌ای شده است. اغلب بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر اتهاماتی غیر از موارد استثنا شده داشتند.
میکائیل دیانی:
رهبری حکیم انقلاب با موافقت برای عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محکومان؛ زمینه‌ساز آزادی بسیاری از محکومان حوادث اخیر و حتی متهمان این حوادث و بسته شدن پرونده آن‌ها شدند. ‎#دهه_فجر ‎#ماه_ رجب
محمد پاداش:
نظام عاقل نظامی ا‌ست که ببخشد، نبیند، بگذرد، مسائل را بدون دلیل بزرگ نکند، مسئله نسازد! پیام بخشش فریب‌خوردگان، «عقلانیت نظام» بود که خوب مخابره شد، آفرین.
محمد فراهانی:
بر اساس عفو اعلامی پرونده متهمان و محکومان حوادث اخیر که شامل معیار عدم ارتکاب جاسوسی به نفع اجانب، عدم ارتباط مستقیم با عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، عدم ارتکاب قتل و جرح عمدی، عدم ارتکاب تخریب و احراق تأسیسات دولتی، نظامی و عمومی و نداشتن شاکی یا مدعی خصوصی هستند مختومه می‌شود.
کبری آسوپار:
وقتی آشوب خیابان جمع شده و ایران اسلامی اقتدارش را باز به رخ کشیده، طبعاً باید از موضع قدرت به پیاده نظامی بنگرد که حالا دربند هستند؛ و موضع قدرت اسلامی هم موضع بخشش و رأفت است؛ موضع بزرگ‌تری کردن؛ موضع رهبری. مناسبت انتخاب شده برای عفو هم قابل تأمل است؛ دهه فجر همه مبارک!
علیرضا زادبر:
علی مطهری: «عفو رهبری اینترنشنال و بی‌بی‌سی را خلع سلاح کرد.» موافقت رهبری با عفو معترضان حوادث اخیر، موجب خلع سلاح دشمنان کشور شد. با این‌که کشور در آرامش است، اینترنشنال و بی‌بی‌سی هنوز هم سعی می‌کنند که تحریکات خود را ادامه دهند، اما این عفو عمومی آن‌ها را خلع سلاح کرده است.
حسام‌الدین برومند:
عفو بزرگ برای هزاران نفر از زندانیان. این اقدام حکیمانه حداقل سه نکته دارد: نگاه رأفت اسلامی در مشی رهبری، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست سازمان آشوب، افزایش و مراقبت از سرمایه اجتماعی. ‎#عفو_بزرگ
سیدنظام‌الدین موسوی:
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو کثیری از زندانیان به ویژه محکومان اغتشاشات ماه‌های اخیر، در امتداد نگاه دقیق و تأکید دیرپای ایشان در فتنه‌های گوناگون است که دشمن اصلی ما فقط دولت‌های سلطه جو و قدرت‌های استکباری هستند. در داخل کشور و در خانواده بزرگ ایران اسلامی، خطاکار هم دشمن نیست.
محسن پورعرب:
این عفو عمومی که شامل حال فریب خوردگان اغتشاشات اخیر شد دو تا نکته داره: ۱- نظام قضایی ایران برخلاف آنچه رسانه‌های معاند روایت می‌کنند، مدافع حقوق متهمان است. ۲- رهبر انقلاب صرفاً یک رهبر سیاسی نیست و به آینده جوانان کشور نگاهی پدرانه و دلسوزانه دارد. #عفو- پدرانه
امید نریمانی:
اقتدار یعنی با اونی که مقصر بوده و عناد داشته، با عوامل خارجی در ارتباط بوده، جان، مال و امنیت مردم رو به خطر انداخته شدیدترین برخورد رو بکنی و با کسی که از سر هیجان فریب خورده از در رأفت و بخشش وارد بشی!
احسان صالحی:
عفو از موضع قدرت سیره نبوی است. این عفو، احیای اجتماعی و امتداد عملی رویکرد پدرانه رهبری از ابتدای اغتشاشات است که حساب هیجان را از سازمان آشوب جدا کردند. در ۱۱ آبان از هیجانی‌ها به عنوان بچه‌های خودمان یاد کردند و در ۲۸ آبان گفتند حساب فریب‌خوردگان از صحنه‌گردانان و عاملان جنایت جداست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار