کد خبر: 1136437
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

رپورتاژ آگهی/ وکیل طلاق و وکیل خانواده در پرونده های خانوادگی به شما کمک می‌کند تا سریع‌ترین و بهترین راه را  انتخاب کنید و البته پیش از اقدام به متارکه، از حقوق قانونی خود و نحوه دریافت آنها نیز مطلع شوید.

زمانی که زوجین دچار اختلاف می‌شوند، مشاوران و اطرافیان آنها سعی بر ایجاد مصالحه و حل مشکلات دارند؛ اما زمانی که امکان بازگشت وجود ندارد و هدف نهایی زن یا مرد، طلاق است، وجود وکیل برای ارائه راهکارهای درست، کاملاً ضروری است.

اگر قصد دارید برای مشکلات خانوادگی خود به وکیل خانواده خوب مراجعه کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکات لازم در رابطه با این موضوع آشنا شوید.

در دعاوی خانوادگی، وکیل خانواده به شما کمک می‌کند تا  مشکلات خود را راحت تر حل کنید

چرا در پرونده های خانوادگی به وکیل خانواده نیاز داریم؟

شاید برخی از افراد تصور کنند در مشکلات خانوادگی به وکیل خانواده نیاز ندارند و به‌تنهایی می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند. چنین تصوری کاملاً اشتباه است؛ زیرا در زمان بروز مشکلات، وکیل خوب کمک زیادی به شما خواهد کرد. وکیل علاوه بر آگاهی از قوانین حقوقی، به پیچ و خم‌های دادگاه‌های خانواده کاملاً آگاهی دارد و با ارائه مسیر درست، به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان به هدف خود برسید.

بسیاری از زوجین زمانی که با مشکلات و اختلافات مختلفی مواجه می‌شوند، از حقوق قانونی خود آگاهی ندارند و همین موضوع به ضرر آنها خواهد بود. وکیل خانواده به شما کمک می‌کند تا به‌خوبی از حقوق قانونی خود آگاه شوید و برای دریافت آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

گرفتن وکیل خانواده خوب برای پرونده های خانوادگی و دادگاه خانواده

با متداول‌ترین دعوای خانوادگی آشنا شوید

معمولاً بین زوجین اختلافات مختلفی ایجاد می‌شود، که برای حل آنها باید به وکیل مراجعه کنند. در ادامه با متداول‌ترین دعاوی خانوادگی که در دادگاه خانواده به آنها رسیدگی می‌شود، آشنا شوید.

طلاق توافقی و یک‌طرفه

یکی از متداول‌ترین پرونده های خانوادگی که در دادگاه‌ها به آن رسیدگی می‌شوند، پرونده طلاق است. در صورتی که زن و مرد هر دو به طلاق رضایت داشته‌باشند، پروسه طلاق بسیار آسان‌تر و کوتاه‌تر خواهد شد. البته با وجود رضایت هر دو نفر، برای مشاوره و انجام اقدامات لازم برای طلاق، همچنین دریافت حقوق قانونی خود به وکیل طلاق توافقی نیاز دارند. علاوه بر این، ممکن است طلاق به درخواست مرد یا زن باشد؛ و طرف مقابل به طلاق رضایت نداشته‌باشد. در صورتی که درخواست طلاق از طرف زن باشد، حتماً به وکیلی زبده و متخصص نیاز خواهد داشت. زیرا با مسیر دشواری برای طلاق روبه‌رو است.

درخواست مهریه و نیاز به وکیل مهریه

مهریه یکی از حقوق قانونی زوجه است که می‌تواند در هر زمانی که می‌خواهد، نسبت به دریافت آن اقدام کند و مرد، موظف است طبق قانون، مهریه را چه در عقد موقت و چه دائم، به همسر خود پرداخت کند. به اجرا گذاشتن مهریه و دریافت آن، پیچیدگی‌های زیادی دارد و قطعاً بدون وجود وکیل مهریه خوب، زوجه با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

لغو حضانت

در صورتی که مادر یا پدر قصد سلب حضانت فرزندان را از طرف مقابل داشته‌باشند (پس از رأی دادگاه نسبت به داشتن صلاحیت وی)، باید این موضوع را با ارائه مدرک و ادله محکمی به اثبات برسانند. در این زمینه نیز وکیل

به شما برای ارائه مدارک و دلایل سلب حضانت، کمک زیادی خواهد کرد.

وکیل مجرب، زوجین را از حقوق قانونی خود در زمان طلاق مطلع می‌کند

اصلی‌ترین وظایف وکیل پرونده های خانوادگی چیست؟

وکیل خانواده و وکیل طلاق توافقی وظایف مختلفی در قبال موکل خود دارد. وکیل باید از همه مسائل حقوقی جدید آگاهی کامل داشته ‌باشد؛ و بتواند با ارائه راهکارهای مناسب موکل خود را به هدف نهایی او نزدیک‌تر کند. در واقع، مهم‌ترین وظیفه وکیل  این است که، به‌خوبی از حقوق موکل خود دفاع کند و روند دادگاه را طوری پیش ببرد تا به نفع موکل خود باشد. به‌عنوان مثال اگر زن قصد دارد مهریه یا حضانت فرزند را مطالبه کند، با ارائه ادله محکم و مدارک لازم به زوجه کمک کند. یکی دیگر از وظایف وکیل خانواده این است که به‌خوبی پرونده موکل خود را مطالعه کند و با توجه به جزئیات پرونده، اقدامات لازم را انجام دهد. علاوه بر این، وکیل خوب و مورد اعتماد به هیچ‌عنوان اسرار پرونده موکل را نزد سایرین بازگو نمی‌کند. در واقع وکیل باید محرم اسرار موکل باشد.

گرفتن وکیل خانواده خوب برای پرونده های خانوادگی و دادگاه خانواده

وکیل خوب از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

اگر می‌خواهید برای پرونده های خانوادگی، به وکیلی مراجعه کنید که در این راه به شما کمک کند، باید برخی نکات را در نظر بگیرید؛ تا بر اساس آنها شایسته‌ترین وکیل را برای حل مشکلات خود انتخاب کنید. در ابتدا این نکته را در نظر داشته‌باشید که برای دعاوی خانوادگی باید به وکیل متخصص و وکیل طلاق توافقی مراجعه کنید. در ادامه با مهم‌ترین مشخصات وکیل خوب آشنا شوید.

صداقت: مهم‌ترین ویژگی یک وکیل خوب، صداقت و راست گویی است. وکیلی که از صداقت اخلاقی برخوردار باشد، در رابطه با مشکلات و اهداف شما، به‌جای راهکارهای واهی و غلط، راهکارهای صادقانه و قابل دسترس را ارائه می‌دهد.

پاسخ دهی به‌موقع به موکل: وکیلی که بتواند به شما کمک کند، باید در زمان مناسب و در اسرع وقت پاسخگو باشد. اگر به‌ندرت می‌توانید با وکیل انتخابی خود مشورت و صحبت کنید، قطعاً وکیل مناسبی برای شما نخواهد بود.

دارای رفتار مناسب: وکیل خوب باید طرز برخوردی مناسب با موکل داشته‌باشد؛ تا موکل بتواند به‌راحتی مشکلات خود را عنوان کند. در واقع باید رفتار وکیل به‌نحوی باشد که، سؤالات و مشکلات خود را به‌راحتی مطرح کنید.

مسائل و اختلافات مختلفی موجب می‌شوند تا زن و مرد به دادگاه‌های خانواده برای حل مشکلات خود مراجعه کنند. در پرونده های خانوادگی، زوجین به‌دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی و مدنی، به وکیلی مجرب برای دفاع از حقوق خود نیاز دارند. وکیل طلاق به شما کمک می‌کند تا با آگاهی از حقوق قانونی خود، آنها را مطالبه و به‌خوبی در دادگاه از خود دفاع کنید. در این مطلب با ویژگی‌های وکیل خوب و دلایل نیاز به وکیل آشنا شدید.

 پس در صورت نیاز با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در متن، به وکیلی مجرب و معتمد مراجعه کنید. مجموعه کیا وکیل در کنار شماست تا دعاوی خانوادگی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کنید.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار