کد خبر: 1136429
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
رئیس‌جمهور عراق که امروز در بغداد، میزبان معاون وزیر خارجه ایران در امور اقتصادی بود، از باقی ماندن این کشور در کنار مردم عراق در دوران دیکتاتوری و سپس جنگ با داعش تقدیر کرد.
«عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق، امروز (دوشنبه، ۶ ژانویه) در بغداد میزبان «مهدی صفری» معاون وزیر خارجه ایران در امور اقتصادی و «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد و هیأت همراه آنها بود.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری عراق، هیأت ایرانی در آغاز این دیدار، پیام سلام و درود رئیس جمهور ایران و آرزوی توفیق روزافزون وی برای عبداللطیف رشید و مردم عراق ابلاغ شد و رئیس‌جمهور عراق نیز به صورت متقابل برای مردم ایران پیشرفت روزافزون و توفیق برای رئیس‌جمهور آن را آرزو کرد.

عبداللطیف رشید در ادامه این دیدار با اشاره به عمق روابط تاریخی میان عراق و ایران بر ضرورت تحکیم این روابط در عرصه‌های مختلف و به نفع دو کشور دوست تاکید کرد.

وی در ادامه بر اهمیت ارتقای سطح همکاری تاکید و از نقش ایران و باقی‌ماندن آن در کنار عراقی‌ها در دوران دیکتاتوری و پس از آن در زمان جنگ با داعش تقدیر کرد. 

در مقابل، مهدی صفری ضمن تشکر از رئیس‌جمهور عراق، با تاکید بر تمایل و اشتیاق دولت و ملت جمهوری اسلامی برای تحکیم پیوندهای ارتباطی و همکاری با عراق در زمینه‌های مختلف، به نحوی که منافع عالی دو کشور و ملت همسایه را تامین کند، گفت که کمیته مشترک اقتصادی میان عراق و ایران دیدارهای خود را طی چند روز برگزار خواهد کرد و همه قضایای مورد علاقه مشترک را مورد بررسی قرار خواهد داد.

صفری دیروز نیز با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد و وزیر خارجه عراق در این دیدار تاکید کرد که روابط بغداد با کشورهای همجوار بر اساس منافع مشترک است.

به اعلام سخنگوی وزارت خارجه عراق، در این دیدار پرونده‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه عراق و معاون وزیر خارجه ایران در این دیدار درباره چالش‌هایی که منطقه با آن مواجه بوده نیز به رایزنی پرداختند. در این دیدار همچنین پرونده‌های موجود میان دو کشور به خصوص موضوع انرژی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وزیر خارجه عراق همچنین تاکید کرد که عراق در روابط خود با کشورهای همجوار به خصوص جمهوری اسلامی ایران، بر اساس منافع مشترک عمل می‌کند که همین موضوع به تقویت منافع ملی عراق می‌انجامد. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار