کد خبر: 1136029
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که در دیدار مارس گذشته خود با رئیس جمهور روسیه، وی را متقاعد کرده بود که رئیس جمهور اوکراین را نکشد.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در سخنانی گفت که در دیدار ماه مارس گذشته خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، وی را متقاعد کرد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را نکُشد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که در مسیر خود به فرودگاه، با زلنسکی تماس گرفته و وی را در جریان این موضوع قرار داده است.

در حالی که فشار‌های همه جانبه غرب علیه روسیه و حمایت‌های همه‌جانبه آن‌ها از اوکراین ادامه دارد، چند روز پیش نیز نخست‌وزیر اسبق انگلیسی علیه ولادیمیر پوتین ادعایی جنجالی مطرح کرده است.

روزنامه «دیلی میل» انگلیس گزارشی درباره مستند شبکه «بی‌بی‌سی» با عنوان «پوتین در مقابل غرب» منتشر کرد که در آن بوریس جانسون نخست‌وزیر پیشین این کشور ادعایی تند علیه رئیس‌جمهور روسیه مطرح کرده است.

بوریس جانسون در بخشی از این مستند ادعا می‌کند که پیش از آغاز جنگ روسیه با اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور او را به ترور تهدید کرده است.

به ادعای جانسون، بعد از مشخص شدن اطلاعات مربوط به برنامه روسیه برای حمله به اوکراین او به کی‌یف سفر کرد تا به ولودیمیز زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین درباره حمایت انگلیس از این کشور اطمینان بدهد.

بنا بر ادعای نخست‌وزیر پیشین انگلیس، ولادیمیر پوتین بعد از بازگشت او از سفر به کی‌یف با وی تماس تلفنی طولانی برقرار و جانسون را به ترور تهدید کرده است.

بوریس جانسون ادعا کرد که بعد از بازگشت از سفر اوکراین، «تماس خیلی طولانی و خارق‌العاده‌ترین تماس» را با ولادیمیر پوتین داشت.

وی همچنین گفت، در این گفتگو به رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که آغاز جنگ با اوکراین یک «فاجعه کامل» خواهد بود و اعمال تحریم‌های بی سابقه کشور‌های غربی علیه روسیه را کلید خواهد زد.

طبق روایت ادعایی بوریس جانسون، «او (پوتین) گفت "بوریس تو می‌گویی که اوکراین قرار نیست به این زودی‌ها عضو ناتو شود... منظور تو از به این زودی‌ها چیست؟ "

نخست‌وزیر اسبق انگلیس مدعی است در پاسخ به این سوال رئیس‌جمهور روسیه به او گفت: «خوب قرار نیست (اوکراین) در آینده قابل پیش‌بینی به ناتو بپیوندد. تو این را به خوبی درک می‌کنی. او به نحوی مرا تهدید کرد و گفت: "بوریس من نمی‌خواهم به تو آسیب برسانم، اما با یک موشک (برای هدف قرار دادن تو) فقط یک دقیقه طول می‌کشد"».

وی افزود: «فکر می‌کنم با توجه به لحن بسیار آرامی که داشت، آن طرز بی تفاوتی که به نظر می‌رسید در بیان (اظهاراتش) وجود داشت، او فقط سعی می‌کرد با تلاش‌های من برای وادار کردن او به مذاکره بازی کند».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار