کد خبر: 1136021
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
معاون رئیس پارلمان اروپا روز شنبه گفت که پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در آینده نزدیک روی نخواهد داد.

«کاترینا بیرلی» معاون رئیس پارلمان اروپا احتمال پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در آینده نزدیک را رد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «واقعیت این است که به اوکراین به سرعت وضعیت نامزدی پیوستن به اتحادیه اروپا داده شده است که یک واقعه کاملا فوق‌العاده‌ای بود».

بیرلی اضافه کرد: «اوکراین باید تمامی شرایط دیگر نامزد‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا را انجام دهد. این شرایط شامل معیار‌های قانونی، اقتصادی و سیاسی است. اما در تمامی این سه زمینه‌ها، اوکراین با ضرورت‌های مورد نیاز بسیار فاصله دارد».

این در حالی است که «اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت تانک‌هایی که آمریکا به دولت کی‌یف می‌دهد، صرفا ابزاری برای حفظ آبرو است.

او به شبکه Judging Freedom در یوتیوب گفت که تعداد اندک تانک‌هایی که به اوکراین ارسال شده و وعده و وعید‌هایی که برای افزایش تعداد آن‌ها داده می‌شود، تأثیری در شرایط میدانی به نفع اوکراین نخواهد گذاشت.

این افسر بازنشسته ارتش آمریکا تأکید کرد: «این کمک‌ها صرفا پوشش سیاسی است، من اکنون به شما می‌گویم، بایدن همه چیز را می‌داند، لوید آستین و سالیوان نیز از همه چز مطلع هستند، آن‌ها به خوبی می‌دانند که کار تمام شده است؛ بنابراین می‌خواهند برای خود در میان مردم آمریکا فرصت بخرند و به آن‌ها بگویند که تمامی تلاش خود را برای کمک به اوکراین به کار گرفته‌اند، اما هیچ کدام از این‌ها کافی نیست».

به گفته «اسکات ریتر» مقامات آمریکایی تلاش دارند تا برای سرپوش گذاشتن به انفعال خود روسیه را در نظر مردم آمریکا ترسناک جلوه دهند.

او تأکید کرد: «حقیقت این است که ما برای انجام هیچ کاری تلاش نکردیم، ما اوکراین و ارتش اوکراین را قربانی اهداف خودمان کردیم».

طبق آخرین اخبار میدانی، در جنگ اوکراین وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰۰ نظامی اوکراینی کشته و ده‌ها جنگ‌افزار ارتش این کشور نیز منهدم شده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار