کد خبر: 1135999
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
معاون توسعه وزارت بهداشت و درمان گفت: اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در دستور وزارت بهداشت و درمان است و در آینده نزدیک فرانشیز درمان را از نظام ارجاع رایگان خواهیم کرد.

بهروز رحیمی شنبه همزمان با سالروز میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) در مراسم ششمین همایش نکوداشت خیرین سلامت ملایر، با اشاره به اینکه ملایر در حوزه سلامت به بلوغ رسیده است؛ اظهار کرد: این موفقیت‌ها حاصل نشد جز اینکه خیرین در این زمینه تلاش کرده و اتفاقات بزرگی در حوزه سلامت شهرستان ملایر رقم خورده و این توقع ما را بالا برد که بیشتر در این مسیر گام برداریم.

وی با بیان اینکه ما به عنوان سیاستگذار مجموعه بهداشت درمان و سلامت باید برنامه ریزی درستی برای آیندگان به ویژه در حوزه اجتماعی باشیم، گفت: در این راستا شهرستان ملایر با توجه به ظرفیت‌های خوب خیرین می‌تواند آینده موفقی را در حوزه بهداشت و درمان بیش از گذشته داشته باشد.

معاون توسعه وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان نیز از وجود ارزشمند خیرین بهره برده است، گفت: با برنامه ریزی‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین وزارت بهداشت و درمان طرح‌های بهتری را در راستای رفع مشکلات مناطق محروم و مرزی در آینده دارد.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه و رشد دانش علوم پزشکی وجود دانشکده‌های پزشکی و پرستاری در سراسر کشور است، گفت: سیاست وزارت بهداشت توسعه رشته‌های علوم پزشکی و استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها است و در ذیل دانشکده مادر و دانشگاه به دنبال راه‌اندازی و توسعه رشته‌ها است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ملایر به با توجه به قدمت زیاد دانشکده پرستاری امسال رشته‌هایی همچون هوشبری، فوریت‌ها، اتاق و رشته‌های بهداشت و پرستاری اضافه خواهد شد تا در آینده نزدیک بتوانیم دانشکده علوم پزشکی را در این شهرستان داشته باشیم.

معاون توسعه وزارت بهداشت و درمان یادآور شد: این شهرستان با ظرفیت بسیار بالا و زیرساخت‌های مناسبی که دارد بدون شک می‌تواند در حوزه توسعه علوم پزشکی یک بال مهم در جنوب استان همدان باشد.

رحیمی یادآور شد: با توجه به قدمت و اهمیت دانشگاه علوم پزشکی همدان در وزارت بهداشت و درمان این مسیر با همراهی دانشگاه اتفاق خواهد افتاد.

معاون توسعه وزارت بهداشت و درمان با تصریح بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم تغییر و ریل‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: در این مسیر اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در دستور وزارت بهداشت و درمان است و در آینده نزدیک فرانشیز درمان را از نظام ارجاع رایگان خواهیم کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمک می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌هایی همچون خانه‌هایی بهداشت، مراکز جامع سلامت و مراکز آزمایشگاهی که در قالب ۲ هزار پروژه بهداشتی تعریف کردیم بتوانیم پزشک خانواده را در سراسر کشور تکمیل کنیم، گفت: همچنین، زنجیره ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از حلقه آغاز به عنوان خانه بهداشت شروع خواهیم کرد.

بیش از ۲ هزار پروژه بهداشتی و درمانی تکمیل می‌شود

رحیمی با بیان اینکه با اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع بخش زیادی از بار بیماری در حوزه درمان کمتر خواهد شد و فشار از روی بار درمان کمتر و امید به زندگی مردم بیشتر خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ پروژه بزرگ بهداشتی و درمانی در سراسر کشور با پراکندگی‌های متفاوت در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان، رفاهی، آموزش، اداری و ستادی داریم.

وی اضافه کرد: برنامه وزارت بهداشت و درمان این است که قول داده بود در سال اول دولت یک‌هزار پروژه بهداشتی و درمانی تحویل دهد که این امر محقق شد.

معاون توسعه وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: در سال دوم تا انتهای سال مالی ۱۴۰۲ نیز بیش از ۲ هزار پروژه بهداشتی و درمانی را نیز تحویل دهد.

رحیمی خاطرنشان کرد: در روز‌های آینده و در ایام دهه فجر ۷۲ پروژه بزرگ درمانی سراسر کشور با بیش از هفت هزار تخت درمانی افتتاح خواهد شد.

عباس آذرهمایون نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر یکی از موفق‌ترین مجموعه‌هایی مردمی بوده است؛ گفت: در این راستا خیرین حوزه بهداشت و درمان تا کنون اقدامات ارزنده‌ای داشته که همه این اقدامات قابل تقدیر است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر، تکمیل پروژه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی، ساخت مراکز جامع سلامت و … را از اقدامات انجام شده خیرین سلامت ملایر برشمرد و افزود: در برخی حوزه‌ها نیز خلاء‌ها و مشکلاتی داریم که امیدواریم با ورود بیشتر خیرین و اوقاف و امور خیریه این خلاء‌ها نیز پر شود.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلفی در بیمارستان‌ها ایجاد شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی مثل اورژانس بیمارستان مهر، همراه سرای بیمارستان امام حسین (ع) و… نیز در حال انجام است.

آذر همایون در ادامه صحبت‌های خود ضمن تقدیر از حوزه مددکاری نیز گفت: در این راستا مددکاران خیرین سلامت با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های غذا به نفع بیماران، انجام امور مددکاری برای بیماران در بیمارستان‌ها و … اقدامات ارزشمندی را در حوزه خیرین سلامت ایفا می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از خانواده‌ای اهدا کنندگان عضو در ملایر، یادآور شد: با همت شهرداری و مجمع خیرین قطعه‌ای به نام «نام آوران» در بهشت هاجر برای اهدا کنندگان عضو اختصاص یافته است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در پایان، اضافه کرد: ملایر ظرفیت‌های بالایی دارد و باید با جذب هیأت علمی در رشته‌های فوق تخصص و پزشکی بتوانیم دانشگاه علوم پزشکی را در این شهرستان در آینده راه اندازی کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار