کد خبر: 1135973
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
پرسپولیس سقوط کرد، استقلال امیدوار شد
شیوا نوروزی

درگیری‌ها در لیگ برتر نه تنها کاهش نداشته بلکه سیر صعودی به خود گرفته است و هر هفته حداقل چند حاشیه بزرگ و کوچک کل مسابقات را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هفته هجدهم لیگ اتفاقات ریز و درشت زیادی داشت؛ از صدرنشینی سپاهان و سقوط پرسپولیس گرفته تا کاهش اختلاف امتیاز استقلال با صدر جدول. از مهم‌ترین نتایج این هفته پیروزی ۳ بر ۲ استقلال در زمین مس کرمان بود. این نتیجه باعث شد آبی‌ها با ۳۳ امتیاز تنها سه امتیاز با پرسپولیس و سپاهان فاصله داشته باشند. تساوی پرسپولیس مقابل آلومینیوم این فرصت را به زردپوشان اصفهان داد با توجه به برد پرگل برابر گل‌گهر پس از هفته‌ها انتظار صدر جدول را در اختیار بگیرند. برد خانگی تراکتورسازی در دقیقه ۱۰۰ فولاد را دست‌خالی راهی اهواز کرد.

مثل همیشه جنجال حرف اول را می‌زند. در جریان مسابقات این هفته مدل‌های مختلفی از حواشی به چشم خورد. توقف پرسپولیس در آزادی دو امتیاز مهم را از چنگ قرمز‌ها درآورد. دیدار پرسپولیس- آلومینیوم بدون گل، اما پرحاشیه بود. همه اعضای پرسپولیس معتقد بودند قضاوت داور در رقم خوردن این نتیجه تأثیر مستقیم داشته به ویژه اینکه باز هم یک پنالتی به سود سرخپوشان اعلام نشده است. اعضای تیم مدعی هستند بعد از سوخت شدن پنالتی‌شان در جدال با گل‌گهر و فولاد، این‌بار در مصاف با آلومینیوم پنالتی آن‌ها اعلام نشده است، ضمن اینکه از نظر آن‌ها اخراج بیرانوند نیز اشتباه بود. همین مسئله حاشیه را به اوج رساند و حتی پس از اتمام بازی نیز جنجال ادامه داشت. یحیی گل‌محمدی، سرمربی قرمز‌ها تمرینات را تعطیل کرده است و قصد دارد به نشانه اعتراض در بازی بعدی از بازیکنان تیم امید استفاده کند. عجیب اینکه خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران یکی از ادعا‌های پرسپولیسی‌ها را تأیید کرد و مدعی شد داور مسابقه پنالتی روی ترابی را نگرفته است!
باشگاه پرسپولیس از داور بازی شکایت کرد. رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه نیز به شدت علیه داوری موضع گرفت: «کسی که خودش را به خواب زده، محال است بتوان بیدارش کرد. باید تبریک بگویم به آن طراحانی که برنامه‌ریزی کردند تا پرسپولیس طی شش هفته به حقش نرسد و از حق مسلم خود دور باشد. بنای‌شان این است که یک تیم خاص قهرمان شود و پرسپولیس نشود. باید از آن‌هایی که این طراحی را کرده‌اند، بپرسند این الگو و طرحی که قرار است پرسپولیس قهرمان نشود و تیم دیگری به قهرمانی برسد، چیست؟! متأسفانه در فدراسیون هم کسی پاسخگو نیست. اگر بخواهیم شکایت هم کنیم، چه کسی قرار است به آن رسیدگی کند؟» افشین پیروانی مدیر تیم نیز ادعای درویش مبنی بر عمدی بودن اشتباهات داوری علیه پرسپولیس را تکرار کرد: «باید تبریک ویژه بگویم که صدر را از ما گرفتند. هدف‌شان این بود. اختلاف امتیاز داشتیم و به هر طریقی که توانستند صدر را از ما گرفتند. برای آوردن VAR بی‌عرضه‌ترین هستیم. شک نکنید حالا حالا‌ها خبری از VAR نیست. VAR را بهانه کرده‌اند و هر غلطی دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند و هر کاری می‌خواهند می‌کنند. این وضع قضاوت است؟ چند بار ما متضرر شدیم، بعد انتظار دارید اعتراض نکنیم و حق‌مان را نگیریم؟ متأسفم برای فدراسیون و کمیته داوران و هر کسی که تصمیم‌گیرنده است. این‌ها به هدف‌شان رسیدند.»

آبی‌ها در جدالی سخت در کرمان، مس را از پیش‌رو برداشت و سه امتیاز حساس را به جیب زدند. با این حال ریکاردو ساپینتو یک تنه جنجال‌آفرینی کرد و نقش اول حاشیه‌سازی این هفته آبی‌ها بود. سرمربی استقلال مثل همیشه کنار زمین آرام و قرار نداشت و بعد از به ثمر رسیدن گل سوم تیمش به سمت نیمکت حریف خوشحالی کرد. همین مسئله جرقه‌ای بود برای درگیری شدید نیمکت دو تیم. علاوه بر این، درگیری نیز بین یکی از نیرو‌های پلیس با ساپینتو رخ داد تا حسن‌ختامی باشد بر حواشی بسیار زیاد هفته هجدهم لیگ.
باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای بلندبالا نسبت به اتفاقات در کرمان واکنش نشان داد: «در این مسابقه اشتباهات فاحش و پرتعداد داوری رخ داد که اثر مستقیم روی نتیجه بازی داشت. باشگاه استقلال ضمن محکوم کردن رفتار‌های زشت و دور از شأن فوتبال که توسط برخی اعضای تیم مس و عوامل حاضر در ورزشگاه رخ داد، از این افراد به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند. همچنین مدیرعامل باشگاه جهت پیگیری اتفاقات ورزشگاه باهنر و در دفاع از حقوق تیم و سرمربی خود، بلافاصله با فرماندهی محترم نیروی انتظامی کشور تماس گرفت.» باشگاه مس نیز اعلام کرد از خاطیان استقلال به مراجع ذی‌صلاح شکایت می‌کند. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس نسبت به حواشی این بازی توضیحاتی داد: «به دنبال اخراج سرمربی استقلال از سوی داور و درگیری او با داور و نیمکت‌نشینان تیم مس و خارج نشدن وی از زمین بازی و متشنج شدن جو، مأموران یگان حاضر در استادیوم بر اساس وظایف محوله، وی را به سمت رختکن هدایت کردند که البته با مقاومت و پرخاشگری او مواجه شدند. در پایان با حضور مدیران باشگاه، فرمانده یگان و سرمربی و کادر استقلال از یکدیگر دلجویی کردند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار