کد خبر: 1135965
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک روز شنبه در ادامه سفر دوره‌ای به آفریقا، از کلیسا‌های سودان جنوبی، خواست که در برابر بی عدالتی و سوء استفاده از قدرت بی طرف نمانده و اعتراض کنند.

پاپ فرانسیس در نخستین دیدار یک روزه از سودان جنوبی جدیدترین کشور جهان، به اسقف ها، کشیش‌ها و راهبه‌های کلیسای سن ترز در جوبا پایتخت آن، گفت: بیائید از خود بپرسیم چگونه می‌توان در سرزمینی آسیب دیده از جنگ، نفرت، خشونت و فقر، در خدمت خداوند باشیم.

سودان جنوبی در ۲۰۱۱ از سودان جدا و در ۲۰۱۲ در چنگ درگیری‌های داخلی میان گرو ه‌های قومی، گرفتار شد. تداوم درگیری‌های میان قومی بین ۲ گروه اصلی متخاصم به رغم امضای پیمان صلح در ۲۰۱۸، موجب کشته و آواره شدن شمار زیادی از غیرنظامیان شده است.

سراسقف کانتربری و رئیس کلیسای اسکاتلند نیز پاپ رهبر واتیکان را در ماموریت صلح در کشوری که دین بیشتر شهروندانش، مسیحیت است، همراهی می‌کنند.

آمار سازمان ملل متحد حاکیست که از جمعیت بیش از ۱۱ میلیون نفری سودان جنوبی،۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در داخل این کشور آواره هستند، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به عنوان پناهجو از کشورشان گریخته اند و نزدیک به دو سوم شهروندان این کشور در پی درگیری‌ها و جاری شدن سیل‌های فاجعه بار در سه سال گذشته، به کمک‌های انساندوستانه نیازمند شده اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه به مناسبت روز جهانی برادری انسانی، خواستار جلوگیری رهبران مذهبی از نفرت پراکنی و خنثی کردن افراط گرایی در میان پیروان ادیان شد و افزود: در واقع این روز، ارزش‌های مهربانی، درک سایر مذاهب و احترام متقابل را گرامی می‌دارد.

به گفته گوترش؛ نمونه‌هایی از افراط گرایی و عدم تحمل مذهبی را در همه جوامع و در بین همه ادیان مشاهده می‌کنیم. جلوگیری از استفاده از نفرت به عنوان ابزار و خنثی کردن افراط گرایی در میان پیروان دین بر عهده رهبران مذهبی است.

گوترش گفت: بیانیه "برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی درکنار هم"- که از سوی پاپ فرانسیس و شیخ الازهر احمد الطیب نوشته شده است، الگویی برای صلح میان ادیان و همبستگی انسانی است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار