کد خبر: 1135964
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
همزمان با روز جهانی بیماران سرطانی یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ کودک یمنی در نتیجه تجاوز به یمن به بیماری سرطان مبتلا شدند.

سازمان حقوق بشری «انتصاف» همزمان با روز جهانی بیماران سرطانی اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ کودک یمنی در پی تجاوز و محاصره عربستان و آمریکا به سرطان مبتلا شده و در معرض مرگ هستند.

این سازمان اعلام کرد که زنان و کودکان یمنی که به بیماری سرطان مبتلا هستند، هشت سال است که رنج‌های فراوان دارند و هیچ کس به آن‌ها توجهی نمی‌کند.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد: آمار کودکان مبتلا به سرطان خون رو به افزایش است و در نتیجه تجاوز و محاصره یمن توسط عربستان و آمریکا و به کارگیری سلاح نامتعارف آمار این مبتلایان از ۳۰۰ به ۷۰۰ نفر رسیده است. در نتیجه تجاوز به یمن ۵۰ درصد دارو‌ها برای بیماری سرطان نایاب شده است و در نتیجه بیشتر بیماران جان خود را از دست می‌دهند.

این سازمان اعلام کرد که جنگ یمن باعث شد که بیماران سرطانی نتوانند برای درمان به خارج سفر کنند به همین دلیل ما خواهان بازگشایی فرودگاه صنعا برای نیاز‌های انسانی هستیم.

سازمان انتصاف در پایان تاکید کرد: مسئولیت تمام جنایت‌هایی که علیه کودکان یمنی انجام می‌شود برعهده ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان و آمریکا است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیرو‌های مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آن‌ها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار