کد خبر: 1135939
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
سرپرست یگان حفاظت آبزیان شیلات خوزستان گفت: ۱۹ فروند لنج صیادی در ۲ روز به اتهام صید غیرمجاز در فصل ممنوعه در صیدگاه بوسیف توسط یگان پایگاه حفاظت منابع آبزی بندر امام خمینی (ره) توقیف شدند.

کامران شریفی افزود:در جریان بازرسی از شناور‌های توقیف شده سه هزار و ۶۸۵ کیلوگرم انواع ماهی و میگو و ۱۹ دستگاه "ترال" کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه در این ارتباط ۱۱۶ نفر متهم به صید غیرمجاز در فصل ممنوعه بازداشت شدند، افزود: یگان حفاظت منابع آبزیان در راستای اجرای قانون و حفظ ذخایر آبزیان دریایی با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.
سرپرست یگان حفاظت آبزیان شیلات خوزستان گفت: برابر قانون حفاظت و بهره برداری از آب‌های جمهوری اسلامی ایران، متخلفان صید غیرمجاز آبزیان دریایی در محاکم قضایی محکوم به جرایم نقدی و مصادره محصولات آبزی و ادوات صید مکشوفه می‌شوند.

وی افزود: پرونده‌های تخلفات صیادی به کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات صیادی ارجاع و مشمول محرومیت از صید خواهند شد.

استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب صید همچون "ترال"، فشار بیش از از حد به ذخایر آبزیان، فعالیت شناور‌های غیرمجاز و بدون پروانه صیادی، ورود شناور‌های بیگانه به صیدگاه‌های آب‌های سرزمینی درشمال غرب خلیج فارس، سنگینی ناوگان صیادی و صید در فصل ممنوعه از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

صیادان خوزستانی سالانه ۵۰ تا ۵۵هزار تُن در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و خور‌های منطقه صید می‌کنند که هرساله به دلایل مختلف از میزان صید دریایی کاسته می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار