کد خبر: 1135831
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
اداره کانال سوئز با انتشار بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر واگذاری ۹۹ ساله مدیریت این آبراه بین‌المللی به یک شرکت صهیونیستی را تکذیب کرد.

اداره کانال سوئز مصر با انتشار بیانیه‌ای به اخبار منتشر شده  درباره قرارداد واگذاری ۹۹ ساله این کانال به یک شرکت صهیونیستی واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه آمریکایی «سی.ان.ان»، در بیانیه رسمی اداره کانال سوئز آمده که گزارش‌ها و اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره قرارداد ۹۹ ساله واگذاری این کانال به یک شرکت خارجی برای مدیریت خدمات آن، کاملا بی اساس است.

اسامه ربیع، رئیس اداره کانال سوئز با تاکید بر نادرست بودن شایعات منتشر شده در این خصوص، بر حاکمیت مطلق سیاسی و اقتصادی مصر بر این کانال، بهره‌برداری و صیانت از تأسیسات ناوبری  آن تأکید کرد.

وی توضیح داد که اداره کانال سوئز به مسئولیت اجتماعی خود مبنی بر شفاف‌سازی کلیه قراردادهای  به اشکال مختلف اعم از قراردادها یا یادداشت‌های تفاهم و غیره متعهد است و حفظ منافع ملی و توسعه دارایی‌های آن مبنای همه قراردادهای منعقد شده است و این قراردادها به هیچ وجه نمی‌تواند به حاکمیت مصر بر این کانال و کلیه امکانات آن که طبق قانون اساسی تحت حمایت ویژه قرار دارد، لطمه وارد کند. 

ضمن این‌که در اصل ۴۳ قانونی اساسی مصر تصریح شده که دولت مصر به حفاظت، توسعه و حفظ کانال سوئز به عنوان یک آبراه بین المللی متعلق به این کشور و توسعه آن به عنوان یک مرکز اقتصادی متمایز متعهد است.

اسامه ربیع در ادامه تاکید کرد که تدابیر و تصمیمات قانونی لازم از طریق طرف‌های مسئول علیه صفحه‌های اجتماعی که این شایعه را منتشر کرده‌اند، اتخاذ خواهد شد و از شهروندان مصری خواسته می‌شود که به این شایعات که هدف آن، ایجاد تردید و سردرگمی علیه یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین نهادهای اقتصادی ملی استریال توجه نکنند اطلاعات درست و صحیح را از منابع رسمی پیگیری کنند.

چندی پیش، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار یک سند مدعی شدند که طی قراردادی ۹۹ ساله، اداره کانال سوئز به یک شرکت صهیونیستی واگذار شده است.

کانال سوئز یکی از منابع اصلی درآمد دولت مصر به شمار می‌آید وکوتاه‌ترین مسیر میان اروپا و آسیا و از مهمترین گذرگاه‌های جهان است.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار