کد خبر: 1135778
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
قائم مقام بیمه مرکزی گفت: سال آینده سالانه ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر واحد مسکونی به صندوق حوادث طبیعی واریز می‌شود که از این رقم مبلغ ۷۶ هزار تومان سهم دولت و ۲۴ هزار تومان سهم مردم خواهد بود که از طریق قبض برق دریافت می‌شود.

مجید مشعلچی با اشاره به اعزام تیم ارزیابی خسارت صنعت بیمه به مناطق زلزله‌زده در خوی، اظهار داشت: ‌چهار شرکت بیمه‌ای، تیم‌های ارزیابی خسارت خود را به مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی و خوی اعزام کردند و هفته آینده هم اینجانب برای بررسی و نظارت منطقه زلزله‌زده خوی خواهم رفت.

* صندوق حوادث طبیعی در‌ هرمزگان 30 میلیارد تومان به حادثه‌دیدگان کمک کرد

وی در پاسخ به اینکه اینکه آیا صندوق حوادث طبیعی هم‌به مردم زلزله‌زده کمک می‌کند؟ گفت: سقف پرداخت خسارت به صندوق بیمه 30 میلیون تومان است اما شرکت‌های بیمه‌ای به تناسب قراردادی که با بیمه‌گذاران بسته‌اند مبالغی برای کمک هزینه به منازل خسارت دیده می‌پردازند. 

قائم مقام بیمه مرکزی، صندوق حوادث طبیعی را یک کار حاکمیتی عنوان کرد و گفت: دولت به این صندوق کمک کرده است البته هنوز پول زیادی به صندوق تزریق نشده است، صندوق حوادث طبیعی در سیل هرمزگان 30 میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان در 2 الی 3 ماه قبل پرداخت کرد و این اولین پرداخت خسارت به حوادث‌دیدگان بوده است.

مشعلچی اظهار داشت: خانه‌هایی که کنتور برق داشته‌اند همراه قبض برق ماهانه مبلغ ناچیزی در حد دو هزار تومان از آنها گرفته شده است که صرف پرداخت به صندوق حوادث طبیعی شده است. در کنار آن 30 میلیارد تومان هم به دستور وزیر اقتصاد به این صندوق واریز شده که در مواقع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله بخشی از خسارات وارد شده به مردم جبران شود.

* صندوق حوادث طبیعی باید با پول مردم تکمیل شود

مشعلچی در مورد اعتبار صندوق حوادث طبیعی در لایحه بودجه سال آینده، توضیح داد: این صندوق باید طبق قانون تقویت شود. یک بخش از آن پرداختی مردم به این صندوق است که باید تا پنج سال به مرور سهم مردم از پرداختی‌ها به این صندوق بیشتر و کم‌کم سهم دولت کمتر شود تا کلاً توسط مردم پرداخت شود و صندوق حوادث طبیعی به مانند سایر شرکـت‌های بازرگانی بیمه تبدیل شود.

* واریز سالانه 100 هزار تومان به صندوق حوادث طبیعی در ازای هر واحد مسکونی

قائم مقام بیمه مرکزی عنوان کرد: در عین حال سال آینده مانند سال جاری سالانه 100 هزار تومان به ازای هر واحد مسکونی به صندوق حوادث طبیعی واریز می‌شود که از این رقم مبلغ 76 هزار تومان سهم دولت و 24 هزار تومان سهم مردم خواهد بود که از طریق قبض برق دریافت می‌شود تا در موقع بروز حوادث طبیعی برای جبران بخشی از خسارات‌ها توسط این صندوق پرداخت صورت گیرد.

وی افزود: یک بخش از هزینه بیمه هم مربوط به اداره گاز و برق است که برای تولید گاز منوکسیدکربن در  استان‌هایی مانند خوزستان که صنایع آلاینده وجود دارند در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است که حدود 200 تومان به قبض برق و 300 تومان به قبض گاز خانگی و 2 هزار تومان برای مراکز تجاری اضافه می‌‌شود.

قائم مقام بیمه مرکزی افزود: شرکت توانیر و وزارت نفت (شرکت گاز) قراردادی با شرکت‌های بیمه منعقد می‌کند که با توجه به اینکه بودجه در 6 ماه اول محقق نمی‌شود به صورت علی‌الحساب به سازمان‌های زیرمجموعه وزارت نیرو و نفت پرداخت می‌شود تا زمانی که بودجه این موارد محقق شد به حساب آنها واریز شود و این موارد صرف جبران خسارات ناشی از آلودگی در مناطق محروم می‌‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار