کد خبر: 1135777
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا در نظر دارد تا از طریق «قدرت نرم» بین مسکو و کشورهای آسیای مرکزی که روابط دوستانه دارند، شکاف ایجاد کند.
 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصابحه با شبکه تلویزیونی «روسیه‌24» در مورد تلاش‌های غرب برای مجبور کردن کشورهای آسیای مرکزی به قطع روابط با این کشورها مطالبی را بیان کرد.

وی در مورد کشورهای آسیای مرکزی گفت: در اصل ما با دوستان خود در وزارت امور خارجه و سرویس‌های امنیتی کاملا صریح در این مورد بحث می‌کنیم. این به طور مستقیم با امنیت کشورها مرتبط است. سال هاست که غربی ها تلاش کرده‌اند سازمان‌های غیردولتی طرفدار آمریکا، اروپا و ناتو را در آنجا تحمیل کنند.

لاوروف به عنوان مثال به ساختارهای مانند آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده که زیر نظر وزارت امور خارجه ایالات متحده کار می‌کنند و در حال فعالیت در زمینه جنگ نرم است، اشاره کرد.

به گفته لاوروف، غرب می خواهد از طریق ابزارهای «قدرت نرم» حداقل توسعه بیشتر روابط هم‌پیمانی و دوستانه بین روسیه با همسایگانش از جمله برخی کشورهای آسیای مرکزی را زیر سوال ببرد.

وی تاکید کرد: اما دلیلی نمی بینیم که گمان کنم این تلاش‌های غرب باعث نوعی واکنش مثبت جدی شده باشند.

لاوروف اضافه کرد: دوستان ما می‌دانند که غرب در فضای مشترک چه اهدافی را دنبال می‌کند، بنابراین آنها می خواهند سازوکارهای دیگری را با هدف تضمین توسعه بیشتر طرح‌های همگرایی در اشکالی که تحت نفوذ غرب نیستند و از نفوذ غیرقانونی از بیرون در امان هستند، ایجاد کنند.

بنابر سخنان لاوروف هر جای از فضای شوروی سابق که غرب حضور دارد همیشه علیه روسیه کار می‌کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار