کد خبر: 1135775
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
دو روز بعد از جنجال‌های واشنگتن درباره ورود «بالن جاسوسی» چین به حریم هوایی آمریکا، پنتاگون ادعا کرد که یک بالن دیگر چین بر فراز آمریکای لاتین دیده شد.
 

 بامداد شنبه (امروز) سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که یک بالن جاسوسی چین در حال پرئاز بر فراز آمریکای لاتین مشاهده شد.

منابع رسانه‌ای از واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا خبر دادند، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون به انتشار برخی خبرها درباره دیده شدن یک بالن چین بر فراز آمریکای لاتین اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این مقام آمریکایی ادعا کرد که یک بالن جاسوسی بر فراز آمریکای لاتین دیده شد. وی تصریح کرد: «ما خبر پرواز بالن بر فراز آمریکای لاتین را دیده‌‎ایم. ما این را یکی دیگر از بالن های نظارتی (جاسوسی) چینی می‌دانیم».

اظهارنظر تازه آمریکایی‌ها درباره مشاهده بالن چین بر فراز آمریکای لاتین دو روز بعد از جنجال‌های واشنگتن درباره ورود یک بالن چینی به حریم هوایی آمریکا انجام شده است؛ جنجال‌هایی که سبب لغو سفر وزیر خارجه آمریکا به چین شد.

رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش دادند پنتاگون از چند روز پیش مشغول رصد یک بالن جاسوسی چین بوده که در حال پرواز در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا است. 

پاتریک رایدر سخنگوی وزرت دفاع آمریکا گفته بود: «اطمینان داریم که این بالن تجسسی متعلق به جمهوری خلق چین است. نمونه چنین فعالیت‌هایی طی سال‌های گذشته مشاهده شده است.»

رایدر گفته که ارتش آمریکا تصمیم گرفته که این بالون را ساقط نکند. به گفته وی همچنین با آنکه مسیر پروازی فعلی بالون مذکور به گونه‌ای ست که در حال حرکت به برخی مناطق حساس است اما هیچ خطر اطلاعاتی مهمی متوجه واشنگتن نیست. 

چین روز جمعه به ادعاهای آمریکا درباره مشاهده یک «بالن جاسوسی» متعلق به آن کشور در آسمان آمریکا واکنش نشان داد و ادعاها در این مورد را رد کرد. 

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای با یادآوری اینکه بالن مورد نظر برای تحقیقات آب و هوایی است از اینکه بالن مورد نظر به صورت تصادفی وارد حریم هوایی آمریکا شده ابراز تأسف کرد.

به رغم این اظهارنظر پکن،  وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به همتای چینی خود اعلام کرده است که در پی مشاهده شدن بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا، سفر برنامه ریزی شده هفته آینده خود به پکن را لغو کرده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار