کد خبر: 1135735
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
ماریوش بلاژچاک وزیر دفاع لهستان گفت که نیرو‌های مسلح کشورش چند هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، بلاژچاک جمعه در سفری به کی‌یف اظهار کرد: لهستان تاکنون چند هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده است.

به گفته وی، لشکر یازده مکانیزه لهستان مسئولیت آموزش نظامیان اوکراینی را بر عهده دارد.

وزیر دفاع لهستان همچنین گفت که در راستای تحویل تانک‌های لئوپارد ۲ به کی‌یف بزودی آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از این تانک‌ها را شروع خواهد کرد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، از شتاب گرفتن فرایند آموزش سربازان اوکراینی توسط اتحادیه اروپا در لهستان خبر داد.

بورل با یادآوری اینکه هدف اولیه این ماموریت، آموزش ۱۵ هزار سرباز بود، گفت:، اما ما تعداد آن‌ها را ۲ برابر کردیم و به ۳۰ هزار سرباز رساندیم.

وی همچنین اظهار کرد: اقدام‌های جدید اروپا پیام روشنی را در یک زمان حیاتی ارسال می‌کند؛ ما تا زمانی که لازم و تا وقتی که ضروری باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

ماتیوش موراویسکی نخست وزیر لهستان نیز روز دوشنبه گفت که کشورش می‌تواند جت‌های جنگنده اف-۱۶ خود را با هماهنگی با ناتو، در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته پس از اعلام قصد کشور‌های غربی برای ارسال تانک به کی‌یف، از کشور‌های عضو ناتو درخواست کرد که با تحویل موشک‌های دوربرد و هواپیما‌های جنگی به اوکراین هم موافقت کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار