کد خبر: 1135692
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
چین به ادعاهای پنتاگون درباره اینکه یک بالن این کشور وارد حریم هوایی آمریکا شده پاسخ داد.

چین امروز جمعه به ادعاهای آمریکا درباره مشاهده یک «بالون جاسوسی» متعلق به آن کشور در آسمان آمریکا واکنش نشان داد و ادعاها در این مورد را رد کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای با یادآوری اینکه بالون مورد نظر برای تحقیقات آب و هوایی است از اینکه بالون مورد نظر به صورت تصادفی وارد حریم هوایی آمریکا شده ابراز تأسف کرد.

مشاهده این بالن چند روز پیش از قصد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای سفر به پکن اتفاق افتاد. آمریکا امروز اعلام کرد بلینکن برنامه سفر خود به چین را به تعویق انداخته است.

چین در این بیانیه ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند برای مقابله با این وضعیت غیرمنتظره تعاملاتشان را حفظ کنند.

شب گذشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد آمریکا سفیر چین را احضار کرده تا «پیام روشن و شفاف» واشنگتن درباره «بالون جاسوسی چین» را به این کشور ابلاغ کند.

رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش دادند پنتاگون از چند روز پیش مشغول رصد یک بالون تجسسی چین بوده که در حال پرواز در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا است.

«پاتریک رایدر»، سخنگوی وزرت دفاع آمریکا گفت: «اطمینان داریم که این بالون تجسسی متعلق به جمهوری خلق چین است. نمونه چنین فعالیت‌هایی طی سال‌های گذشته مشاهده شده است.»

وی اضافه کرد: «این بالون در حال حاضر مشغول پرواز در ارتفاعی بسیار بالاتر از ترافیک هواپیماهای مسافربری است و هیچ تهدید نظامی یا فیزیکی متوجه شهروندان روی زمین نمی‌کند.»

پاتریک رایدر گفته که ارتش آمریکا تصمیم گرفته که این بالون را ساقط نکند. به گفته وی همچنین با آنکه مسیر پروازی فعلی بالون مذکور به گونه‌ای ست که در حال حرکت به برخی مناطق حساس است اما هیچ خطر اطلاعاتی مهمی متوجه واشنگتن نیست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار