کد خبر: 1135605
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
خطیب نماز جمعه تهران:
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست سقف منابع را در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش ندهند و گفت: نظام مالی، اداری و اقتصادی کشور با شفافیت و برنامه محوری رشد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) و در نماز جمعه این هفته تهران با تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) از دوران کودکی در خانه پیامبر اکرم (ص) پرورش یافت. حضرت علی (ع) در خطبه قاصعه می‌فرماید که در دوران نوجوانی بر مردان شجاع عرب پیروز شدم و آنها را به خاک انداختم و جایگاه من را نسبت به پیامبر اکرم(ص) به خوبی می‌دانید و همیشه با او و در کنار او بودم و در آغوش پیامبر اکرم(ص) رشد کردم.

امام جمعه موقت تهران افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که پیامبر(ص) هر روز دریچه‌ای از علم و معرف را بر من می‌گشود و مسیر رابه من نشان می‌دادند. همچنین در هیچ خانه‌ای اسلام راه نیافته بود و فقط خانه پیامبر اکرم(ص) به نور اسلام روشن شد و در این خانه حضرت خدیجه(س) بود که به دین اسلام گروید.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران یادآور شد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که در نخستین حضور جبرائیل صدای زجه شیطان را شنیدم. مورخان می‌گویند منظور این است که شیطان با رسالت حضرت محمد(ص) از گمراهی انسان ناامید شد. چرا که مردم به عرفان قرآن و مفاهیم آن آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: جایگاه حضرت علی (ع) به نحوی بود که پیامبر فرمودند آنچه که من به عنوان پیامبر می‌شنوم یا می‌بینیم تو می‌بینی و می‌شنوی و این در حالی است که دارای مقام پیامبری نیستی ولی وزیر و وکیلم هستی.

ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به کتاب‌های جورج سمعان جرداق نویسنده مشهور لبنانی گفت: این عالم در کتاب خود می‌گوید ای کاش بار دیگر تاریخ یک علی به بشریت هدیه می‌کرد تا انسان به درستی هدایت شود. همچنین در خطبه شقشقیه حضرت علی(ع) می‌فرماید: جایگاه من ویژه است و در قله علم و دانش قرار دارم و هیچ پرنده بلندپروازی قدرت فرود آمدن به جایگاه علمی من را ندارد و گنجینه‌ای از علوم در من جای گرفته است.

ابوترابی فرد: این شخصیت به رغم اینکه شایسته رهبری برای جامعه اسلامی است اما می‌فرماید صبر کردم در حالی که تیغ در گلو و تیر در چشم داشتم. البته می‌توانستم برخیزم ولی این صبر را بهتر دیدم. حتی زمانی که می‌خواهند برای رهبری جامعه اسلامی فردی را انتخاب کنند، می‌گوید آنچه مرا در این جایگاه قرار داده مسوولیت دفاع از مظلوم و مسوولیت در برابر خدای متعال برای ستاندن حقوق مظلمومان است.

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار