کد خبر: 1135490
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
بهادری جهرمی:
سخنگوی دولت با بیان اینکه نبرد امروز استکبار با ایران در حوزه ارز است، گفت: منابع ارزی دولت درحال حاضر وضعیت خوب و قابل قبولی دارد و درآمد‌های ارزی کشور نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است و در مجموع در حوزه ارز جای نگرانی نیست.
علی بهادری جهرمی عصر امروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب صرف نظر از تغییر بنیادینی که در حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی و دینی داشته است نسبت به حوزه مادی مردم که شامل خدمات رفاهی می‌شود اقدامات بسیاری انجام داده است که نشان می‌دهد وضعیت امروز نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
 
وی افزود: مردم تحول و پیشرفت مادی کشور را حس نمی‌کنند که این امر علل مشخصی دارد؛ علت نخست این است که دشمنی که مبنای حرکتش زورگویی و سلطه‌جویی است اجازه نمی‌دهد حقایق برای مردم روشن شود و این دشمن می‌خواهد آن‌طور که خودش می‌خواهد و به نفعش است اتفاقات را رقم بزند، به همین‌خاطر حق وتو را برای خود می‌داند و ارز کشورش را برای مبادلات ارزی کشور‌ها انتخاب کرده است.
 
سخنگوی دولت سیزدهم گفت: دنیای وحشی غرب می‌گوید من باید برای کشور‌ها برنامه‌ریزی می‌کنم و من می‌گویم که کشور‌ها چطور باید پیش بروند، اما در این میان جمهوری اسلامی ایران سال ۵۷ موضوع استقلال و آزادی را مورد تاکید قرار داد و گفت که نمی‌خواهد نه شرق و نه غرب برای ایران تعیین سرنوشت کنند و در این شرایط با وجود همه مشکلات و مقابله گسترده با این وحشی‌ها، پیشرفت جمهوری اسلامی فوق العاده و مثال‌زدنی است.
 
وی ادامه داد: امروز شاهد جنگ تمام عیار قدرتمندان جهان علیه ایران هستیم که ما آن را جنگ ترکیبی می‌شناسیم و یک بعد بسیار جدی آن جنگ رسانه‌ای است.
 
بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه رسانه را نباید به شوخی گرفت، تصریح کرد: متاسفانه ما در بسیاری از عرصه‌ها قدرت رسانه را جدی نگرفته و از آن غافل شده‌ایم درحالی‌که غرب در حوزه رسانه سرمایه‌گذاری کرده است و آن‌ها در دنیای واقعی مقابل ما حرفی برای گفتن ندارد، اما در دنیای مجازی و غیرواقعی می‌خواهد با ما بجنگد.
 
*قدرت فضای مجازی غرب اجازه معرفی نقاط قوت کشور را نمی‌دهد
 
وی افزود: امروز غرب از سرمایه‌گذاری‌های گذشته خود در عرصه فضای مجازی استفاده می‌کند، ۴۴ سال است که دشمن نقاط ضعف ما را برجسته و برای مردم تعریف خود را ارائه می‌کند و معلوم است که این موضوع اجازه نمی‌دهد به واقعیت و نقاط قوت خود پی‌ببریم.
 
بهادری جهرمی تصریح کرد: این صعود ۴۴ ساله ما که همه شاخص‌های جهانی آن را اثبات می‌کند، آیا خطی بوده است؟ خیر، اینگونه نیست، ما صعود داشته‌ایم، اما نه به صورت خطی بلکه صعودی سینوسی داشته‌ایم.
 
*کشور طی ۱۰ سال گذشته در اقتصاد عقب افتاد
 
وی افزود: در این مسیر سینوسی صعود و نزول، دهه‌ای که گذشت دهه نزولی بود؛ برای مثال در یک دهه اخیر رشد اقتصادی عقب افتاده‌ای داشته‌ایم و نرخ‌های تورم اخیرمان از یک قرن گذشته بیشتر بوده است.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی اشتباهات استراتژیکی کرده‌ایم، گفت: ذهن جوانان را از مباحث مهم در دانشگاه، حسینیه و هیئت بیرون آورده و به سوی تفکرات و رفتار‌های غربی سوق داده‌ایم.
 
وی افزود: یک جوان ۲۰ ساله ایرانی با توجه به این مسیر سینوسی از ۱۰ سال گذشته تا به امروز یعنی تمام عمری که می‌توانسته مسائل مختلف را درک و فهم کند؛ متوجه بسیاری از پیشرفت‌های کشور نمی‌شود، چون در یک دهه نزولی رشد کرده است.
 
بهادری جهرمی ادامه داد: اگر این جوان در سال ۵۷ حضور داشت و امروز را مقایسه می‌کرد متوجه بسیاری از پیشرفت‌ها می‌شد، اما وقتی ۵ سال پیش را نسبت به امروز مقایسه کند اتفاق برجسته‌ای نمی‌بیند.
 
وی گفت: دولت سیزدهم نیز در شرایط سخت امروز منتظر است تا شاخص‌های اقتصادی کشور بهبود یابد و بعد به سراغ تبیین حقیقت برود.
 
*نبرد امروز ایران و دشمن در حوزه ارز است
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه نبرد امروز ما در حوزه ارز است، اظهار کرد: دشمن هر دفعه مکان جنگ را تغییر می‌دهد، ۳ ماه پیش با ما در فضای مجازی به رقابت پرداخت، اما امروز با ما در این حوزه وارد میدان شده است، هر چند منابع ارزی دولت درحال حاضر وضعیت خوب و قابل قبولی دارد و جای نگرانی نیست، درآمد‌های در دسترس ارزی ما نیز نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است.
 
وی با تاکید بر اینکه دستاورد‌های صنعتی امروز ایران از جمله وضعیت خودرویی کشور نسبت به قبل انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: در حوزه خودرو اختلاف نظر‌هایی وجود دارد که باید داخل بورس کالا ارائه شود یا نه که امیدواریم این موضوع نیز به زودی به نتیجه مشخص برسد.
 
*افزایش واردات و تولید خودرو مشکل عرضه و تقاضا را رفع می‌کند
 
بهادری جهرمی تصریح کرد: در دو سال آینده با افزایش تولید و واردات خودرو در حوزه عرضه و تقاضا به نقطه مطلوبی می‌رسیم و بخش قابل توجهی از مشکلات در این حوزه رفع می‌شود.
 
وی اظهار کرد: در حکمرانی اسلامی حاکمیت و حوزه هیچ تفاوتی ندارند و باید یکی و متحد باشند و تفاوت ما با دنیای غرب همین موضوع است، چون ما خود را از مردم و حوزه جدا نمی‌دانیم.
 
سخگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: ما صدای همه را در این دولت می‌شنویم و حواسمان به همه هست؛ از انتقاد و نکات منفی هم استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که همه دختران و پسران فرزندان این کشور هستند و باید حرف آن‌ها را شنید.
 
وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی در فرهنگ نیز زیاد است، گفت: در ۳ ماهه گذشته اقدامات گسترده‌ای علیه ما انجام دادند و از ابزار‌های بسیاری استفاده کردند، اما با همه این سنگ‌اندازی‌ها، جمهوری اسلامی حتی در حوزه فرهنگ هم رو به جلو پیشرفت کرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار