کد خبر: 1135352
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی حتی تلاش می‌کند مانع نان دادن به اسرای فلسطینی شود، آن‌هم در شرایطی که همزمان فایل صوتی از زنان دربند صهیونیست‌ها منتشر شده که حاکی از اوضاع وخیم اسرا و تأکید زنان اسیر بر دادخواهی و نجات آنان است.
ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی که یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های کابینه نتانیاهو است، حتی یک روز هم از حاشیه‌سازی دست بر نمی‌دارد. او که تهدید کرده بود، این رژیم عوامل عملیات شهادت‌طلبانه را روی صندلی الکتریک اعدام خواهد نشاند، یک روز بعد دستور بستن نانوایی‌ها را در زندان‌های محل نگهداری اسرای فلسطینی صادر کرد. وی این اقدام را در شبکه اجتماعی توئیتر رسانه‌ای کرد و نوشت: «من دستور داده‌ام نانوایی‌های «تروریست‌ها» را در زندان‌ها ببندند. من موظفم از عطا و بخشش به «تروریست‌های» زندانی در اسرائیل جلوگیری کنم.» بن‌گویر در شرایطی حتی به اسرای فلسطینی هم رحم نمی‌کند که همین حالا و قبل از اعمال فرامین وزیر افراط‌گرای صهیونیست هم اسرای فلسطینی وضعیت خوبی ندارند و انتشار پیاپی اخبار منفی از وضعیت اسرا نگرانی مقاومت را به دنبال داشته است. نیرو‌های اشغالگر قدس صبح سه شنبه با یورش به اسرای زن فلسطینی در زندان دامون اقدام به ضرب و شتم آن‌ها کردند. جنبش حماس اعلام کرد که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و اسرا در نبرد زندان‌ها تنها نخواهند بود.
دفتر اطلاع رسانی اسرای فلسطین صبح روز چهار شنبه پیام صوتی از بانوان اسیر فلسطینی در زندان اسرائیلی دامون منتشر کرد؛ که زنان اسیر در این پیام صوتی، ملت و مقاومت فلسطین را یه یاری طلبیده و تأکید کرده‌اند: «چه کسی ما را از اینجا نجات می‌هد و به رنج و محنت‌های زنان اسیر در زندان‌های رژیم اشغالگر پایان می‌دهد. آیا کسی هست به فریاد ما آمده و به دشمن درسی فراموش‌نشدنی بدهد یا باید منتظر اسیری دیگر باشیم که ما را یاری کند، همانگونه که سال گذشته برادر یوسف المبحوح چنین کاری کرد.» اسرای زن فلسطینی تأکید کردند: «مهم‌تر از همه، چه کسی ما را که به وظیفه خود در دفاع از وطن و مقدسات عمل کردیم و شهادت قسمت‌مان نشد و اکنون در بند اسارت گرفتار شده‌ایم، آزاد می‌کند.» در انتهای این پیام صوتی آمده است: «این ندایی است که ما سرداده‌ایم، آیا کسی هست ما را یاری کند و ظلم و جنایت دشمن را از ما دور کرده و ما را آزاد کند؟!»
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضرب و شتم زنان اسیر فلسطینی در زندان «دامون» را نفرت‌انگیز خواند در توئیتر نوشت: «ضرب و جرح زنان اسیر فلسطینی در زندان «دامون» رژیم صهیونیستی نفرت‌انگیز است. آیا از نظر مدعیان در اروپا و امریکا، حقوق بشر و حقوق زنان -که شعار آن را سر می‌دهند- شامل زنان اسیر فلسطینی در زندان‌های مخوف اشغالگران اسرائیلی هم می‌شود؟» وی همچنین در توئیتی نوشت: «برای رژیمی که از بحران‌های متراکم داخلی در رنج است و افزون بر آن، با خیزش ر‌هایی‌طلبانه مردم فلسطین در سه جبهه غزه، کرانه غربی و سرزمین‌های ۱۹۴۸ مواجه است، دست زدن به اقدامات ایذایی علیه محور متحد مقاومت، نجات‌بخش نیست. زوال و اضمحلال در ماهیت رژیم جعلی نهفته است.»
در چنین شرایطی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا هم راهی اراضی اشغالی شد تا هر چه بیشتر بر حمایت‌های واشنگتن از صهیونیست‌ها تأکید کند. روزنامه رأی‌الیوم، در سرمقاله خود با اشاره به اهداف پشت پرده سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و محکوم به شکست بودن آن نوشت که بلینکن به دنبال آن بود که با ۵۰ میلیون دلار و ریختن اشک تمساح، آتش‌بس را برای صهیونیست‌ها بخرد. در این یادداشت آمده است: «قبل از هر چیز باید تأکید کنیم؛ کسی که بلینکن را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین آورده، «خیری العلقم» مبارز فلسطینی و عامل عملیات بیت‌المقدس و همرزم سیزده‌ساله‌اش، «محمد علیوات» مجری عملیات سلوان، پایداری و توانمندی روزافزون کتائب جنین، عرین‌الاسود و بلاطه است. هدف از این سفر نجات رژیم اشغالگر اسرائیل است که در آستانه فروپاشی نظامی، امنیتی و اقتصادی قرار دارد.» به اعتقاد نویسنده، بلینکن برای این به فلسطین اشغالی سفر کرد که آرامشی بدون پرداخت بهایی سنگین برای رژیم صهیونیستی فراهم سازد و تنها با پرداخت کمکی به مبلغ ۵۰ میلیون دلار از سوی دولتش به آنروا اقدام به کاهش تنش میان مبارزان و اشغالگران کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار