کد خبر: 1135330
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج برگزیدگان خود را شناخت
چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج روز گذشته با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید تا بزرگ‌ترین رویداد کشف استعداد بسیج در حوزه فضای مجازی وارد مرحله جدیدی شود. 
 محمدصادق عابدینی
 
برای چهارمین سال پیاپی، سازمان فضای مجازی بسیج، رقابتی را در سه محور اصلی تولید بازی رایانه‌ای، انیمیشن و نرم‌افزار ویژه تلفن همراه برگزار کرد. این رویداد ملی با هدف معرفی و آموزش استعداد‌های جوان بسیجی در حوزه فضای مجازی رخ داد و استعداد‌های برتر این رویداد به سمت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌محور و فعالیت حرفه‌ای هدایت می‌شوند. 
 
 ۱۱۸ تیم در رویداد چهارم
رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با رقابت بیش از ۴ هزار نفر از آبان‌ماه آغاز شد و در مرحله نهایی، ۱۱۸ تیم با حضور نزدیک به ۶۰۰ نفر از برگزیدگان به مدت سه روز از ۹ تا ۱۱ بهمن‌ماه با یکدیگر به رقابت پرداختند. این رقابت‌ها در سالن شهید فخری‌زاده مجموعه بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد. همزمان با این رقابت‌ها، کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود. 
 
 حضور سردار سلامی در اختتامیه 
 مراسم پایانی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. در ابتدای این مراسم مهدی جعفری، دبیر این رویداد با ارائه گزارشی از روند برگزاری رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: «اگر حمایت سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از فعالان فضای مجازی نبود، امروز گردهم نبودیم.»
وی نگاه حرفه‌ای رئیس سازمان فضای مجازی بسیج نسبت به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج را ستودنی دانست و افزود: «جا دارد از همه دست‌اندرکاران و کسانی که ما را در برگزاری این رویداد کمک کردند، قدردانی کنم.»
جعفری در ادامه سخنانش گزارشی از شمار شرکت‌کنندگان در این رویداد و نتیجه آن ارائه داد و گفت: «تلاش داریم با حمایت مسئولان، شاهد تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج باشیم.»
 
 تقویت شبکه مردمی مجازی انقلاب
سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در مراسم اختتامیه مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج ضمن تشکر از حمایت‌ها و هدایت‌های سردار سلامی در موضوع فضای مجازی گفت: «امیدواریم که با حضور برگزیدگان و فعالان این حوزه، شبکه سایبری و مردمی مجازی بیش از گذشته تقویت شود تا از ماحصل آن بهترین استفاده را برای پیشبرد اهداف کشور انجام دهیم.»
وی تأکید کرد: «امیدوارم فعالان فضای مجازی اهداف عالیه نظام را برجسته کنند و با حضور فناوران و هنرمندان برجسته این عرصه شبکه مردمی اعتلا پیدا کند.»
سردار سلیمانی ادامه داد: «از کسانی که در این رویداد شرکت کردند و شبانه‌روز زحمت کشیدند تا این رویداد به بهترین نحو برگزار شود قدردانی می‌کنم.»
 
 انتخاب چهره سال 
ابوذر روحی، خواننده سرود «سلام فرمانده» در اختتامیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج به عنوان چهره سال فضای مجازی معرفی شد. در این مراسم همچنین «سیدحجاز حجازی» از لبنان به عنوان چهره دوم سال مورد تقدیر قرار گرفت. تقدیر از خانواده شهید روح‌الله عجمیان و شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
 
 حفاظت از استقلال کشور در فضای مجازی
مسلم معین، رئیس فضای مجازی بسیج گفت: «در قرارگاه فضای مجازی بسیج ما دو نکته را سرلوحه و در چشم‌انداز مسیرمان قرار داده‌ایم؛ قرآن‌محوری اولین نکته ما در این راه است که باید سعی کنیم کنش‌ها و مدل حرکت ما در این فضا مبتنی بر آموزه‌ها و راهکار‌های قرآن باشد و اگر معتقدیم که سلاح، زمین و کشور ما باید مستقل باشد باید در فضای مجازی نیز این استقلال را حفظ کنیم.»
معین ادامه داد: «به عنوان مثال، وقتی در فتنه‌ها با سکوت خواص مواجه بودیم، ما در فضای مجازی اقدام به موقع و سریع عمل کردن را در دستور کار خود قرار دادیم.»
وی افزود: «نکته دوم تمرکز بر ظرفیت‌های مردمی مبتنی بر تفکر بسیجی است و این رویداد تلفیقی از هوش مصنوعی و اراده و روحیه انقلابی است. این جوانان بسیجی، اتوبان یک‌طرفه حمله دشمن را تبدیل به میدان نبرد کردند و ما قول می‌دهیم که این اصطلاح بزن دررو در فضای مجازی دیگر اصطلاحی تمام شده باشد.»
 
 تقدیر از فعالان برتر فضای مجازی
در بخش دیگری از مراسم اختتامیه رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از فعالان برتر فضای مجازی از جمله حجت‌الاسلام حمید رسایی، منصور امینی، حمیدرضا زندی، محسن مهدیان، نوید مستفیضی، روح‌الله رضوی، کبری آسوپار، سیدعارف حسینی، دانیال معمار، کاظمی، مرضیه قنواتی، عطیه شاپوری، پارسا محمدی و فائزه طلایی تجلیل و تقدیر شد.
 
 معرفی گروه‌های برتر رویداد
در انتهای مراسم از گروه‌ها و نفرات برتر این رویداد به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:
گروه‌های برتر پویانمایی رویداد؛ رتبه اول: استان آذربایجان‌غربی، رتبه دوم: استان کرمان و رتبه سوم: استان خراسان رضوی. گروه‌های برتر تولید نرم‌افزار‌های کاربردی؛ رتبه اول: استان خراسان جنوبی، رتبه دوم: استان خراسان رضوی و رتبه سوم: استان گیلان. گروه‌های برتر بخش بازی‌سازی؛ رتبه اول: استان خوزستان، رتبه دوم: استان قم و رتبه سوم: استان هرمزگان.
 
 حمایت شورای نگهبان از نخبگان بسیجی
دکتر طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه برگزاری رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج نیز بر حمایت این شورا از نخبگان بسیجی و استارتاپ‌ها خبر داد. نظیف با بیان این موضوع گفت: «ما این اهتمام را خواهیم داشت، از باب اینکه مشکلی را از راه فرزندان این مملکت برداریم. طبیعتاً اگر مجلس به این حوزه ورود پیدا کند ما هم در شورای نگهبان این اهتمام را داریم و سعی می‌کنیم این زیرساخت‌های قانونی و حمایت‌های قانونی را تسهیل کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار