کد خبر: 1135273
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
هزاران نفر از کارکنان بخش اورژانس در انگلیس دور تازه‌ای از اعتصاب گسترده خود را در اعتراض به دستمزد کم برگزار می‌کنند.

اتحادیه تجاری کارکنان بخش اورژانس اعلام کرد هزاران نفر از کارکنان بخش اورژانس دور تازه‌ای از اعتصاب گسترده خود را در اعتراض به دستمزد کم در تاریخ ۱۰ فوریه برگزار می‌کنند.

براساس این گزارش، کارکنان این بخش در اتحادیه‌های دیگر نیز اعتصابات متعددی را برای ماه‌های فوریه و مارس در نظر گرفته در حالی که در دسامبر سال گذشته نیز اعتصاب دیگری برگزار شده بود.

این در حالی است که بیش از ۱۲۰ هزار معلم از سراسر انگلیس و ولز، در اعتراض به درآمد اندک خود طی ۱۰ سال گذشته، که باعث شده بسیاری از آنان شغل دوم داشته باشند و یا از شغل خود استعفا دهند، اعتصاب گسترده‌ای را از روز چهارشنبه به مدت ۷ روز آغاز کرده‌اند.

همزمان با افزایش بی سابقه نرخ تورم در انگلیس و رسیدن به رقم بالای ۱۰ درصد، معلمان نیز همانند دیگر بخش‌های خدماتی خواستار افزایش دستمزد‌ها و بهبود شرایط و ساعات کاری خود هستند.

این در حالی است که دولت اظهار کرده نمی‌تواند دستمزد بیشتری را پرداخت کند و هشدار داده که هرگونه افزایش غیرمنطقی دستمزد‌ها منجر به بحرانی‌تر شدن نرخ تورم خواهد شد.

براساس این گزارش، صد‌ها هزار از اساتید دانشگاه و کارکنان بخش‌های دیگر شامل بخش ریلی و خدمتکاران شهری و کارکنان بخش بهداشت و درمان نیز امروز مصادف با اول فوریه، اعتصاب خود در اعتراض به شرایط اقتصادی و معیشتی را برگزار کرده و گفته می‌شود بریتانیا امروز شاهد بزرگترین اعتصاب در چند دهه اخیر در کشورش است.

در همین حال، حدود یک ماه پیش اعلام شد نخست وزیر انگلیس به‌دنبال محدود کردن امکان برگزاری اعتراضات در این کشور و قدرتمند کردن نیرو‌های پلیس در مقابله با اعتراضات است. وی قصد دارد قوانین ضداعتراضی را تقویت کند و به پلیس اختیارات بیشتری بدهد تا تظاهرات را قبل از ایجاد هر گونه اختلالی، سرکوب کنند.

گفته شده است هدف از این قانون تقویت توانایی پلیس برای مقابله با اعتراضاتی مانند تظاهرات‌هایی است که در سال‌های اخیر از سوی فعالان محیط زیست با مسدود کردن پل‌ها، بزرگراه‌ها و شبکه متروی لندن باعث ایجاد ترافیک شده و حمل‌ونقل عمومی را متوقف کرده است.

از زمان حکومت مارگارت تاچر این موج بزرگ از اعتصاب‌ها وجود نداشته است. تنها در شش ماه ژوئن تا نوامبر ۲۰۲۲، بیش از ۱.۶ میلیون روز کاری به دلیل اعتصابات از دست رفته است. طبق محاسبات فایننشال تایمز، این بالاترین تعداد روز‌های اعتصاب در بریتانیا در ۳۰ سال گذشته است.

روزنامه پاسایر نویه پرسه هم در مطلبی نوشت: در واقع، جامعه انگلیس به صورت بی سابقه دچار جدایی شده است. اینجا دولت محافظه‌کار، آنجا اتحادیه‌های کارگری و اپوزیسیون چپ-لیبرال. آخرین اقدام ریشی سوناک احتمالاً شکاف‌ها را بیشتر خواهد کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار