کد خبر: 1135251
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
در جریان معاملات امروز شاخص کل هموزن نسبت به شاخص کل بورس بازدهی ۸ برابری داشت.

بازار سرمایه در روزی که نه توان صعود داشت و نه توان نزول، با رشد کمی همراه شد تا به استقبال تعطیلات برود.

در معاملات امروز بازار سهام روند خاصی در بازار وجود نداشت و همین مساله سبب شد تا روند خروج پول به دهمین روز برسد.

در طی روز‌های گذشته، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از واگذاری تنظیم بازار قند و شکر به انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور خبر داده بود. همین موضوع نیز سبب شکل گیری روند روبه رشد در نماد‌های قندی در بورس شد.

تکنیکالیست‌ها معتقد هستند که همچنان شاخص بورس تهران ممکن است تا محدوه ۳۸ درصد فیبوناچی موج قبلی خود افت کند، اما خوشبین‌های بازار سرمایه با اشاره به الگوی شمعی ژاپنی ایجاد شده در انتهای این افت سنگین چند روز امید دارند شاخص قبل از رسیدن به این محدوه باز هم در مسیر صعودی قدم بردارد.

طی روز‌های گذشته و امروز، گروه بانکی و موسسات اعتباری رشد بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها را تجربه کردند.

ناترازی بانک‌ها کاهش می‌یابد

در همین زمینه حمید دستجردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسید افزایش نرخ سود در بانک‌ها منجر به افت بازار سرمایه شود که این مساله به دلیل انتشار اوراق ۲۳ درصدی در هفته‌های گذشته تاثیر کمی بر بازار سهام داشت.

وی ادامه داد: افزایش اخیر نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی موجب می‌شود بانک‌ها از ناترازی که به واسطه رقابت بالا در نرخ سود سپرده و پایین بودن نرخ سود تسهیلات ایجاد شده بود فاصله گرفته و به سمت تعادل حرکت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بدین ترتیب بانک‌ها از محل اعطای وام و تسهیلات سود کسب خواهند کرد و این تصمیم قطعا محرک خوبی برای کاهش زیان و افزایش سودآوری صنعت بانکی خواهد بود.

رشد کم رمق شاخص‌های بورس

در پایان معاملات امروز بورس، شاخص کل با افزایش ۶۹۲ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۴۴ واحد بالا آمد. بازدهی این شاخص مثبت ۴ صدم درصد بوده است.

شاخص کل هموزن نیز با رشد هزار و ۵۱۶ واحدی در رقم ۴۸۷ هزار و ۵۵۷ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص مثبت ۳۱ صدم درصد بوده است که نسبت به شاخص کل ۸ برابر بیشتر بود. همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۵ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۲۵۱ واحد قرار گرفت.

کاهش ارزش معاملات خرد بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۰ هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان رسید؛ ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان بود که ۳۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۲۲ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۵ هزار و ۴۱ میلیارد تومان رسید.

دهمین روز خروج پول از بازار سرمایه

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دهمین روز متوالی منفی بود و ۲۸۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بانک ملت (وبملت)، شتران (پالایش نفت تهران) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت. در سوی دیگر، حآفرین (ریل پرداز نو آفرین)، وبرق (سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان وقزوی) و فجر (فولاد امیرکبیرکاشان) بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد.

رشد ارزش صف‌های خرید بورس

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۳۱۹ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۲۱ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

در جریان معاملات امروز، ۹۳ نماد صف خرید داشتند و ۵۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۴ درصدی به ۵۲۴ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۲۰ درصد افزایش یافت و ۳۸۳ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان)، ثجنوب (شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب) و غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وساخت (سرمایه گذاری ساختمان ایران)، حفارس (حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) و انرژی ۱ (نهاد‌های مالی بورس انرژی) اختصاص داشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار