کد خبر: 1135019
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرد برای سال جاری قیمت نفت نسبت به ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، ۱۶ درصد کاهش یافته و به ۸۱.۱ دلار در هر بشکه برسد.

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود با عنوان چشم‌انداز اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت برای سال ۲۰۲۳، ۱۶.۲ درصد کاهش یافته و به ۸۱.۱۳ دلار در هر بشکه برسد.

در گزارش این نهاد بین‌المللی آمده است: برای سال جاری انتظار می‌رود قیمت نفت ۱۶ درصد کاهش یابد و همچنین پیش‌بینی می‌شود قیمت کالا‌های اساسی غیرنفتی نیز به‌طور متوسط ۶.۳ درصد پایین بیاید.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: متوسط قیمت ارزیابی‌شده بر اساس دلار برای قیمت نفت نسبت به ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، با کاهش ۱۶ درصدی معادل ۸۱.۱ دلار به ازای هر بشکه به دست آمده است و پیش‌بینی می‌شود برای سال ۲۰۲۴ قیمت نفت به ۷۵.۳۶ دلار عقب‌نشینی کند. به عبارت دیگر صندوق بین‌المللی پول کاهش ۷.۱ درصدی قیمت نفت برای سال ۲۰۲۴ را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش صندوق بین‌المللی پول بازار جهانی انرژی زودتر از میزان مورد انتظار خود را با شوک‌های ناشی از درگیری نظامی در اوکراین تطبیق داده است. در سال ۲۰۲۲ افزایش قیمت مواد غذایی و حامل‌های انرژی باعث بحران افزایش هزینه‌های زندگی در جهان شد.

این صندوق می‌گوید: رشد قیمت بیش از انتظار نفت، گاز و مواد غذایی به خاطر درگیری نظامی در اوکراین ممکن است تورم در جهان را افزایش دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار