کد خبر: 1134971
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر امروز با برگزاری چهار دیدار استارت می‌خورد که حضور تماشاگران، مهم‌ترین مسئله است، خصوصاً برای پرسپولیس که قرار است بعد از مدت‌ها از حمایت هوادارانش در آزادی بهره‌مند شود.
دنیا حیدری

استارت رقابت‌های این هفته، ساعت ۱۴ در تبریز زده می‌شود، جایی که تراکتور از فولاد پذیرایی می‌کند. در ادامه ملوان - نساجی همزمان با سپاهان – گل‌گهر، ساعت ۱۵ به مصاف یکدیگر می‌روند و دست‌آخر نیز پرسپولیس ساعت ۱۴:۴۵ از آلومینیوم پذیرایی می‌کند. دیداری که پیشتر قرار بود ساعت ۱۷ برگزار شود، اما زمان آن دستخوش تغییر شد. پرسپولیس در حالی امروز برابر آلومینیوم در آزادی به میدان می‌رود که بعد از مدت‌ها قرار است حمایت هوادارانش را روی سکو‌ها به همراه داشته باشد.
حفظ صدرنشینی بعد از نتایج رقم‌خورده در هفته گذشته برای پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری دشوار شده است، به خصوص که سرخپوشان عصر امروز در آزادی میزبان آلومینیوم اراک هستند. تیمی که طی یکی، دو فصل اخیر به گربه سیاه سرخپوشان تبدیل شده است! پرسپولیس درست در روزی که هم استقلال برنده میدان بود و هم سپاهان، مقابل فولاد تن به شکست داد تا فاصله تیم دوم جدول (زردپوشان اصفهانی) با صدر به دو امتیاز کاهش یابد و حالا تنها برد است که می‌تواند باعث ادامه حضور یاران یحیی در صدر جدول شود. برتری که دستیابی به آن بی‌شک مقابل نماینده اراک کار ساده‌ای نیست! اگرچه از پنج مصاف قبلی سرخپوشان در سه دیدار برنده و در دیدار بازنده بوده، اما از دور برگشت لیگ بیستم آلومینیوم و پرسپولیس یکی در میان برنده بازی بودند که اگر با همین فرمان پیش بروند، امروز نوبت برد نماینده اراک است.
پرسپولیس در دور رفت توسط میلاد سرلک از تنها شوت در چهارچوب خود برای برتری مقابل آلومینیوم در اراک استفاده کرد. موفقیتی که مدعی عنوان قهرمانی عصر امروز به تکرار آن در آزادی نیاز مبرمی دارد، چراکه کسب هر نتیجه دیگری می‌تواند صدرنشینی این تیم را به خطر بیندازد، خصوصاً که سپاهان به لحاظ تفاضل گل نیز چیزی از سرخپوشان پایتخت کم ندارد و عزم خود را برای به زیر کشیدن شاگردان یحیی جزم کرده است. موفقیتی که دستیابی بدان چندان هم دور از انتظار نیست اگر تیم یحیی همان بازی را در آزادی به نمایش بگذارد که در اهواز مقابل فولاد ارائه داد.
برتری در این دیدار برای آلومینیوم هم به همان اندازه اهمیت دارد. اگرچه این تیم با ۲۴ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد، اما پیروزی برابر صدرنشین لیگ پوئن مثبتی در کارنامه رحمتی خواهد بود. سرمربی جوان آلومینیوم که می‌گوید تنها نگرانی‌اش از مصاف با پرسپولیس داوری است: «خوب می‌دانیم کار ساده‌ای برابر پرسپولیس نداریم. این تیم صدرنشین لیگ است و مدعی قهرمانی، اما ما هم نشان دادیم در بازی‌های بزرگ خوب بازی می‌کنیم. تنها نگرانی من بابت داوری است. با توجه به اتفاقات بازی قبلی پرسپولیس و مسائل داوری پیش‌آمده هر تیمی امروز برابر این تیم بازی داشته باشد، ناخودآگاه نگران مسئله داوری می‌شود، به خصوص من که در بازی‌های قبلی به اندازه کافی بابت داوری متضرر شده‌ام.»
یحیی هم با اشاره به اهمیت بازی با آلومینیوم و سه امتیاز آن که می‌تواند تداوم صدرنشینی تیمش را به دنبال داشته باشد، تأکید می‌کند پرسپولیس امروز یک بازی هجومی را به نمایش می‌گذارد: «بازی مهمی را پیش‌رو داریم و با توجه به وضعیت جدول برای ماندن در صدر کسب سه امتیاز هدف اول ماست. امیدوارم این اتفاق بیفتد. آلومینیوم تیم قابل احترام و حریف سختی برای ماست. واقعاً بازی راحتی نخواهیم داشت و یکی از سخت‌ترین دیدار‌های لیگ است. هر تیمی که با آلومینیوم بازی دارد، دشواری خاصی را خواهد داشت. امیدوارم فردا تمرکز خوبی مقابل این تیم داشته باشیم. فوتبالی هجومی را مقابل آن‌ها به نمایش می‌گذاریم. از طرفی خوشحالیم که تماشاگران وارد استادیوم می‌شوند و بی‌صبرانه منتظر حضور آن‌ها هستیم. امیدوارم فردا شاهد یک بازی خوب از طرف تیم ما باشند.»
البته یحیی خوب می‌داند با خط دفاع مستحکمی که آلومینیوم دارد (هشت گل خورده در ۱۷ بازی) باز کردن قفل دروازه این تیم کار ساده‌ای نیست. سروش رفیعی، بازیکن محروم سرخپوشان احتمالاً امروز برای تیمش به میدان برود و این شاید کمکی باشد برای پرسپولیس تا نمایشی متفاوت از بازی با فولاد داشته باشد تا هواداران این تیم که بعد از مدت‌ها پایشان به ورزشگاه آزادی باز می‌شود، یک بازی زیبا و البته نتیجه‌ای قابل قبول را شاهد باشند.

مصاف سپاهان با گل‌گهر هم به لحاظ حساسیت چیزی از دیدار پرسپولیس- آلومینیوم کم ندارد. رویارویی قلعه‌نویی با تیم سابق خود در اصفهان از یک‌سو و حضور قرضی کاپیتان سپاهان در ترکیب گل‌گهر از سوی دیگر بر اهمیت کسب سه امتیاز این بازی برای میزبان جهت دستیابی به صدر افزوده است، خصوصاً که مصاف دو تیم در دور رفت بدون برنده و با نتیجه پرگل ۲ -۲ به پایان رسید، اما مورایس امیدوار است ایگور کاتاتو صید جدیدش (وینگر مهاجم ۲۷ ساله برزیلی) بتواند او را در کسب پیروزی در مصاف امروز با گل‌گهر کمک کند. تیمی که هفته گذشته در واپسین لحظات بازی از شکست در دربی کرمان فرار کرد، اما باید دید می‌تواند از چنگال سپاهان و سرمربی پرتغالی آن نیز بگریزد یا با زمین‌گیر کردن سپاهان در اصفهان به ادامه صدرنشینی سرخپوشان پایتخت کمک می‌کند.

فولاد بعد از کسب پیروزی مقابل صدرنشین لیگ انگیزه زیادی برای رسیدن به رده‌های بالای جدول دارد، اما برای دستیابی به این موفقیت باید از سد سرخپوشان تبریزی عبور کند. فولاد در دور رفت بعد از یک مصاف زیبا و نفسگیر موفق به برتری ۳ بر ۲ شد. با این وجود شرایط امروز تفاوت زیادی با مصاف دور رفت در اهواز دارد و مهم‌ترین آن حضور خمز اسپانیایی به جای سرمربی روس روی نیمکت تراکتور است. مربی که نه فقط تغییرات قابل توجهی در نحوه بازی نماینده تبریز ایجاد کرده که می‌تواند کار فولاد را هم برای تکرار برتری مقابل تراکتور سخت کند. با این وجود انگیزه فولاد برای رسیدن به جمع مدعیان بالای جدول می‌تواند کار دست تراکتور بدهد، حتی در تبریز!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار