کد خبر: 1134922
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تعطیل شدن سفارت آذربایجان در ایران
آذربایجان، سفارت خود در ایران را پس از حمله فردی با انگیزه‌های شخصی به این سفارت‌خانه، تعطیل کرد. این اقدام در حالی صورت می‌پذیرد که جمهوری اسلامی ایران در روز‌ها‌ی گذشته تلاش‌های بسیاری برای پیگیری مسئله داشته و از ابتدا نیز به شکلی شفاف در خصوص ابعاد مسئله، اطلاع‌رسانی کرده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی این رفتار آذربایجان را در کنار سایر مواضع و اقدامات آذربایجان در سال‌های اخیر، در مسیر تنش‌آفرینی بین دو کشور دانستند که تحت تأثیر شیطنت‌های رژیم صهیونیستی است. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرد‌ه‌ایم. 
 
 احسان تقدسی:
از صبح جمعه دستگاه دیپلماسی ایران و وزیرخارجه همه کار کردند تا روابط تهران- باکو تحت‌الشعاع این حمله قرار نگیرد که گرفت. مهم نیست. الهام علی‌اف آنقدر‌ها نیست که بتواند برای ما دردسری درست کند، ولی به بازنگری جدی در میز‌های همسایگان در دستگاه دیپلماسی نیازمندیم. 
 علیرضا کریمی:
اصل کار جمهوری آذربایجان در ایران با کنسولگری تبریز است نه سفارت مستقر در تهران... کنسولگری تبریز را باز نگه داشته‌اند و سفارت را در تهران تعطیل کرده‌اند؛ این هم خودش نوعی زرنگی است! مردم جمهوری آذربایجان برای ما بسیار عزیزند اما... 
 رضا عبدی‌پور:
سفارت باکو بسته و کارکنانش می‌روند، اما برمی‌گردند! مثل آلمان و چند کشور اروپایی در دهه ۷۰! مثل انگلیس که چند روز برگشت! این توئیت یادگاری بماند تا ثابت شود که باکو خوار و ذلیلانه به سفارتش برمی‌گردد. چون حکمران منطقه و خاورمیانه یعنی ایران. 
 سامان ماهور:
باکو بر خلاف تحلیلش با حسن نیت ایران مواجه شد و حتی ایران به آن‌ها گفت مأموران امنیتی شما می‌توانند با مأموران ما همکاری کنند در ماجرای سفارت… آن‌ها اول شگفت زده شدند. دوم از ایران تقدیر کردند. اما در نهایت به مشورت رژیم صهیونیستی گوش داده و سفارتشان را بستند!
 احسان موحدیان:
باکو مدعیه ایران ناامنه، ولی کنسولگری خودش در تبریز رو باز نگهداشته. چرا؟ هدف تداوم رابطه با ایران نیست، علت اینه که باکو روی تبریز ادعای مالکیت داره و با وقاحت اون رو جزو ایران نمیدونه! ‎ علیف می‌خواد بگه تبریز مال ماست و اینجا می‌مونیم! ما هم باید بگیم یا کلاً برین یا تهران هم باشین!
 اشکانی:
ماجرای سفارت باکو همش فیلمه برای متشنج کردن رابطه آذربایجان و ایران و سوء استفاده اسرائیل از گسل‌های قومی داخل ایران... هر کس این رو نبینه کوره... چه ترک باشه چه فارس #سفارت_آذربایجان #باکو
 محسن پورپیر:
حالا کار نداریم که همه شواهد و اعتراف مهاجم می‌گه که حادثه تأسف‌بار حمله به سفارت آذربایجان تو تهران اقدام شخصی بوده و حتی اگر ما هم قصد زدن داشتیم این حرکت برامون افت داشت، اما آذربایجان چرا آن‌قدر دستپاچه خط و نشون می‌کشه؟ نکنه منتظر همچین اتفاقی بودید که از آب گل آلود ماهی بگیرید؟
 اکانت «نورنیوز»:
در حمله به حرم مطهر شاهچراغ چند نفر از تروریست‌ها و عوامل حامی آن‌ها دارای گذرنامه آذربایجانی بودند، اما ایران هیچگاه سعی نکرد این موضوع را به وجود هماهنگی میان تروریست‌ها و دولت آذربایجان تفسیر کند، لذا انتظار بود که واکنش باکو به حادثه سفارت ناظر بر حل مسئله باشد نه تنش‌افزایی. 
 امیر امیدنژاد:
مسلماً ما وارد هیچ جنگی با جمهوری آذربایجان نمی‌شیم، اما جواب اقدامات رو به اسرائیل خواهیم داد. #سفارت_باکو
 علی بیطرفان:
حمله به سفارت باکو نشون داد طراحانِ صحنه شدیداً در تلاشن برای اوکراین سازی باکو برای ایران! ایران انگیزه‌ای نداره برای حمله به سفارت باکو! اگر بنای حمله باشه به خاکش حمله می‌کنه نه سفارتش!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار