کد خبر: 1134849
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش سطح آماده‌باش این رژیم از ترس انتقام‌ ایران پس از حمله ناموفق اخیر در اصفهان خبر می‌دهند.
پس از آنکه رسانه‌ها از وجود نشانه‌های اولیه دخالت رژیم صهیونیستی در تهاجم ناموفق شامگاه هشتم بهمن با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان خبر دادند، به نظر می‌رسد که این رژیم از بیم پاسخ ایران به این تجاوز آشکار، سطح آماده‌باش خود را بالا برده است.


حمله ناموفق در اصفهان

 

وزارت دفاع و پیشتبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صبح روز یکشنبه گذشته، به دنبال انفجار در یکی از مجتمع‌های کارگاهی این وزارتخانه در اصفهان اعلام کرد: «شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آن‌ها در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند».

در ادامه این بیانیه آمد که «خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد کرده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است».

مقام ایرانی: اسرائیل بخوبی می‌داند مثل گذشته به حمله اصفهان پاسخ داده خواهد شد

روز گذشته (دوشنبه، ۳۰ ژانویه) یک مقام مسئول ایران در خصوص حمله ناموفق در گفت‌وگو با الجزیره جزئیاتی ارائه کرد و از تلاش رسانه‌های صهیونیستی برای دستاوردسازی از این حمله تروریستی پرده برداشت.

وی تصریح کرد که نشانه‌های اولیه حاکی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این تهاجم ناموفق است، هرچند که تحقیقات باید ادامه یابد. اما آنچه که مشخص است، این است که «حمله اصفهان موفقیت آمیز نبود و سخنان منابع اسرائیلی صرفا تبلیغاتی و برای سرپوش گذاشتن بر این شکست است».


مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان پس از تهاجم ناموفق

 

وی به صراحت گفت: «اسرائیل بخوبی می‌داند که پاسخ آن را دریافت خواهد کرد و این همان چیزی است که پیش از این نیز، به دور از هر گونه سروصدا و اظهارنظرهای متوالی اتفاق افتاده است. واشنگتن از این حمله فاصله می‌گیرد؛ زیرا می‌داند که آن شکست خورده و تهران را مجبور به تغییر سیاست‌هایش نخواهد کرد. کسانی هستند که با آتش بازی می‌کنند. ما تردیدی نداریم که اگر برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای تصمیم بگیرند؛ خودشان نخستین کسانی هستند که خواهند سوخت».

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به هراس تل‌آویو از انتقام ایران

در پی بازنشر این گفت‌وگو در رسانه‌های عربی و سپس در رسانه‌های رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای از بالا رفتن سطح آماده باش در فلسطین اشغالی از بیم پاسخ ایران به این تهاجم خبر دادند. 

وبگاه شبکه المیادین با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: در پس حمله منسوب به «اسرائیل» در اسرائیل و نیز هدف قرار دادن چندین کامیون حامل مواد غذایی در داخل اراضی سوری از سوی تل‌‌آویو، رژیم صهیونیستی از بیم انتقام ایران، سطح آماده‌باش خود را بالا برده است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه، ۳۰ ژانویه)، اعلام کردند: «اسرائیل سطح آماده‌باش خود را از بیم انتقام ایران پس از حملات اخیر منسوب به خود، افزایش داده است».

شبکه «کان» در این خصوص اعلام کرد: «طی روزهای اخیر، مناقشه‌ای در نهادهای امنیتی و نظامی در خصوص زمان انتقام گیری ایران در جریان بوده است».

رسانه‌های صهیونیستی اذعان می‌کنند: «قطعا وعده ایران مبنی بر مقابله به مثل در پی حمله منتسب به "اسرائیل" در اصفهان و حملات علیه چندین کامیون‌ها در داخل خاک سوریه، سطح هوشیاری و آمادگی اسرائیل را برای پیش‌بینی انتقام‌جویی احتمالی افزایش می‌دهد».

سناریوهای پیش‌بینی شده از سوی تل‌آویو برای پاسخ ایران

«روعی شارون» تحلیلگر امور نظامی در شبکه کان، توضیح داد: «ارتش اسرائیل از بیم انتقام ایران، سطح آماده‌باش خود را بالا برده است».

 

وی ادعا کرد که از جمله سناریوهایی که باید مورد توجه قرار گیرد، ارسال پهپاد‌ها یا شلیک موشک از یمن، سوریه یا عراق است. البته پهپادهای انتحاری نیز از جمله احتمالاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به نوشته المیادین، سطح آماده‌باش امنیتی رژیم صهیونیست پس از آن صورت گرفت که منابع آمریکایی تاکید کردند که «اسرائیل» طرفی بوده که حمله ناکام تروریستی علیه اصفهان را انجام داده است. روز گذشته، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ویدئوهایی از مجتمع کارگاهی مورد هدف قرار گرفته در اصفهان  منتشر کرد که نشان می‌داد، تنها سقف این مجتمع دچار خسارت سطحی شده و فعالیت در این مجتمع همچنان ادامه دارد.

بالا رفتن سطح تنش میان تهران و تل آویو در پی هدف قرار دادن کاروانهای ایران در سوریه

از سوی دیگر، تحلیلگران و ناظران سیاسی می‌گوید که آماده‌باش رژیم صهیونیستی به دلیل هدف قراردادن‌های متوالی کاروان‌های حامل مواد غذایی، دارویی و بهداشتی در شهر مرزی «البوکمال» سوریه نیز می‌باشد. کاروان‌هایی که از عراق پس از دریافت کلیه مجوزهای قانونی و کسب موافقت‌های دو طرف سوری و عراقی وارد خاک سوریه می‌شوند. این کامیون‌ها حامل، آرد، برنج، برخی مواد غذایی، پزشکی و بهداشتی هستند که مقرر شده در چارچوب کمک به سوری‌ها توزیع شوند.


هدف قرار دادن کاروان حامل مواد بهداشتی و غذایی در سوریه

 

در ادامه گزارش المیادین به نقل از یک منبع آگاه ایرانی آمده است که طی آخرین حمله صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی علیه محموله‌ غذایی و بهداشتی در البوکمال، تنها یک راننده سوری آسیب دیده که تحت درمان است و «اسرائیل» به زودی پاسخ این اقدام متجاوزانه را دریافت خواهد کرد.

از سوی دیگر، «اور هیلر» خبرنگار امور نظامی در کانال ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی، می‌گوید: «نهادهای امنیتی و نظامی، تهدیدات ایران را برای مقابله به مثل بسیار جدی می‌گیرند و تنش بین اسرائیل و ایران بسیار بالاست».

«نیر دفوری» خبرنگار امور نظامی در کانال ۱۲ نیز می‌گوید: «اسرائیل در هر عرصه‌ای در تلاش برای مهار نفوذ ایران در سراسر خاورمیانه است و تهران نیز به نوبه خود به پاسخگویی تهدید می‌کند».

وی افزود: «مدتهاست که یک هشدار در سطح بسیار بالا در دستگاه امنیتی و نظامی وجود داشته و در درجه نخست از نظر منابع اطلاعاتی برای اطلاع از سیر تحول این تهدید علیه اسرائیل بود. همچنین جنگنده‌های موجود برای این موضوع همیشه در حالت آماده باش هستند».

وی در خصوص حمله اخیر به کاروان مواد غذایی و بهداشتی ایران در سوریه مدعی شد: «ایران تلاش می‌کند تا دو نوع سلاح، یکی باتری‌های ضد هوایی تولید شده خود و دیگری پهپادهای تهاجمی را به سوریه منتقل کند تا انتقام بگیرد».

«ایتای بلومنطال» خبرنگار نظامی شبکه کان در خصوص سناریوهای فراروی ایران برای تلافی و انتقام از تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی گفت: «علاوه بر اهداف در "اسرائیل"، ایران می‌تواند در مکان‌های دیگر نیز اقدام تلافی جویانه انجام دهد.لذا سفارت‌خانه‌ها یا مقامات مسئول ما در خارج می‌توانند هدف قرار بگیرند، همچنین تهران می‌تواند تلاش کند به کشتی‌های اسرائیلی در آب‌های بین‌المللی آسیب برساند».

سردرگمی صهیونیست‌ها طی روزهای آتی

وی افزود: «از بیم انتقام‌جویی ایران، نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل دچار سردرگمی‌های زیادی در روزهای آینده خواهند شد».

وبگاه فلسطینی «شهاب» نیز امروز، با انتشار گزارشی از بالارفتن سطح آماده‌باش رژیم صهیونیستی از بیم انتقامجویی ایران خبر داد. 

بر اساس این گزارش، طی ساعات گذشته، مقامات مسئول در دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی و پیش‌بینی زمان واکنش احتمالی ایران به تهاجم ناموفق اخیر در اصفهان و هدف قرار دادن کاروانهای ایرانی در خاک سوریه، رایزنی کردند. به ویژه که گزارش‌های رسانه‌های خارجی به نقل از مقامات غربی و منابع اطلاعاتی از نقش موساد در حمله ناموفق به اصفهان خبر می‌دهد. 

ضمن این‌که شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که «دیوید بارنیا» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نشست امنیتی- سیاسی این رژیم را کمی قبل از ساعت ۲۲ شنبه به وقت فلسطین اشغالی  (حوالی ۲۳:۳۰ به وقت ایران)  ترک کرده است.

طبق این گزارش، رئیس موساد پس از انتشار خبر ریزپرنده‌ها در اصفهان دیگر به نشست امنیتی - سیاسی باز نگشته است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، شامگاه یکشنبه، مدعی شد رژیم صهیونیستی پشت حمله تروریستی شکست‌خورده به مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان قرار داشته است. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار