کد خبر: 1134762
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
معاون وزیر راه:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به وضعیت بافت‌های فرسوده در استان تهران، باید کمک شود تا کاهش بنا‌های ناپایدار شتاب بیشتری بگیرد.

محمد آیینی روز دوشنبه در سی و چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران که به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران برگزار شد، افزود: ارائه بسته‌های تشویقی، تسریع در ارائه انشعابات، تشویق سرمایه گذاران به حضور در بافت‌های فرسوده تهران و مشارکت مردم در این حوزه ضروری است و نیاز به پیگیری اقدامات اثربخش در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده در این بافت‌ها نیز باید به میزان متوسط بنا‌های هر محله برسد، همچنین با توجه به حضور اقشار کم درآمد در این بافت‌های فرسوده در حوزه معیشت، اشتغال و بهداشت نیز نهاد‌های حمایتی باید در این محلات ورود پیدا کنند.

آیینی بر لزوم فعال شدن استان تهران در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: اصل ستاد بازآفرینی مساعدت و همکاری با مردم است. باید استان تهران به عنوان پیشقراول حوزه بازآفرینی فعال شود و کار‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

معاون وزیر راه به لزوم تشکیل مستمر جلسات اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۷ دستگاه عضو این ستاد هستند و حتی ستاد بازآفرینی فراقوه‌ای است از این رو تشکیل مستمر جلسات زمینه بهبود اقدامات را فراهم خواهد کرد.

وی بر فعال شدن ستاد‌های بازآفرینی شهری در شهرستان‌ها نیز تاکید کرد و گفت: از ستاد‌های بازآفرینی انتظار می‌رود تا با تشکیل جلسات و پیگیری اقدامات موثر در حوزه مسکن، سطح پایداری، نوسازی و مقاوم‌سازی ارتقا یابد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار