کد خبر: 1134743
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات اولیه برای فروش متری مسکن در تهران آغاز شده‌است، گفت: طی دو هفته آینده لایحه فروش متری مسکن آماده و به شورا ارائه می‌شود.
سیدمهدی هدایت، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با فارس در خصوص چگونگی فروش متری مسکن در تهران گفت: ما یکسری پروژه‌هایی در شهرداری داریم، زمین، سند و پروانه هم برای آن می‌گیریم. البته در حال حاضر برای فروش متری مسکن اقدامات اولیه انجام شده‌است. آسیبی که قبلاً در فروش متری مسکن رخ داد، این بود که پیشرفت فیزیکی پروژه خوب نبود و منابع حاصل از فروش متری مسکن در جای دیگری مصرف شد و به درستی مدیریت نشد، اما تصمیم داریم در طرحی که قرار است اجرا کنیم، تمامی عایدی‌ها از راه فروش متری مسکن صرف همین پروژه شود. در بورس هم تضامینی داده می‌شود و با این کار منابع خرد شهروندان به سمت مسکن حرکت می‌کند. حلقه مفقوده در بحث رونق مسکن فروش متری مسکن است.
هدایت در واکنش به نگرانی‌ها درباره سنددار بودن مسکن‌ها گفت: ما لوایحی در این زمینه داریم، مشاورینی گرفته‌ایم تا موضوع را به صورت کامل بررسی کنند. پروژه‌هایی که در بورس عرضه می‌کنیم برای‌شان پروانه صادر می‌شود. ما استارت کار را زده‌ایم و فعلاً عرضه آغاز نشده‌است به محض اینکه طرح فروش متری مسکن در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شود ما کار عرضه را آغاز می‌کنیم. در فروش متری مسکن مدل‌هایی داریم. از بخش خصوصی استفاده می‌کنیم و تأمین منابع صورت می‌گیرد. اگر بتوانیم یک الگوی موفق در تهران داشته‌باشیم، قطعاً در سایر کلانشهر‌ها هم می‌توان از آن استفاده کرد.
وی در مورد قیمت هر متر مربع فروش متری مسکن اظهار کرد: قیمت هنوز درنیامده‌است. قطعاً با نظر کارشناسان رسمی قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در مورد نحوه اطلاع شهروندان از جزئیات پروژه‌ها گفت: پروژه را در سایت بارگذاری می‌کنیم و ریزترین مشخصات هم داده می‌شود. این کار در فضای بسیار شفافی انجام می‌شود. حتی مشخصات شیرآلات هم داده می‌شود تا فرد در یک نگاه کامل و جامع اقدام به خرید کند و قطعاً به صورت هفتگی روند پیشرفت فیزیکی پروژه در دسترس خریدار قرار می‌گیرد.
وی در مورد بازه زمانی تحویل مسکن‌ها نیز خاطر نشان کرد: پروژه حدوداً سه ساله است، اما تلاش می‌کنیم که ظرف مدت کمتری پروژه را واگذار کنیم.
هدایت با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در طول سه سال از پروژه‌های مختلف خرید کنند، ادامه داد: ما بازارگردان داریم بعد از اتمام کار به شهروند اعلام می‌شود که مثلاً شما ۱۰ متر خانه خریده‌اید و واحد ما مثلاً ۴۵ متری است، اولویت خرید به قیمت روز با شما است. اگر فرد بخواهد مسکن را می‌خرد، اگر هم نخواست آن را می‌فروشد. افراد فرصت دارند تا اتمام پروژه خرید کنند و شهروندان می‌توانند یک متر یک متر صاحب خانه شوند و پول‌های سرگردان هم با این کار به سمت مسکن‌سازی سوق می‌یابد.
وی همچنین افزود: اگر دولت حمایت کند، در مقطع کنونی فروش متری مسکن بسیار خوب است و حتی در تولید اشتغال هم کمک می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار