کد خبر: 1134691
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
مسکو:
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که آمریکا فهمیده که خروج از برجام یک اشتباه محاسبه‌ای راهبردی بود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در سخنانی به اشتباه راهبردی آمریکا در خروج از برجام اشاره کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «برنامه جامع اقدام مشترک تنها راه حل وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و جلوگیری از بحرانی بزرگ که می‌تواند عواقب غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد، به شمار می‌آید».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: «حتی آمریکا نیز فهمید که ترک کردن توافق هسته‌ای یک اشتباه محاسبه‌ای راهبردی بود».

وی در ادامه گفت: «ایران بارها از جمله در سطوح بالا تایید کرده است که آماده بازگشت به اجرای تمامی تعهدات داوطلبانه برجام که در پاسخ به اقدامات غیرقانونی آمریکا به تعلیق در آورده بود، است».

روسیه در حالی خواستار احیای برجام است که در ماههای اخیر کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و کشورهای اروپایی به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران، بارها گفته‌اند که برجام در اولویت آن‌ها قرار ندارد.

از طرف دیگر، اتحادیه اروپا در اقدامی در تلاش است تا به بهانه حمایت از مردم ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد که البته آن‌طور که خود اروپایی‌ها از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا اعتراف کرده‌اند، چنین اقدامی با موانع قانونی و حقوقی مواجه است و روند مذاکرات برجام را دشوار می‌کند.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» روز گذشته (یکشنبه) به نقل از بورل گزارش کرد: «برجام نمرده است اما کاملاً متوقف شده است. می‌توانید این‌طور تصور کنید که اگر این فرایند [قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی] توسط کشورهای دیگر انجام شود.......قطعاً امور دشوارتر خواهد شد. اگر رژیم ایران تا این حد بد است.....باید سعی کنیم که این رژیم را از داشتن بمب هسته‌ای بازداریم و من راهی بهتر از اجرای برجام برای انجام این کار نمی‌دانم».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار