کد خبر: 1134386
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
ریاست سازمان بسیج مستضعفین در چهارمین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج:
مراسم چهارمین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج با حضور سردار غلامرضا سلیمانی ریاست سازمان بسیج مستضعفین و شرکت حدود ۶۰۰نفر از اعضای بسیج از سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، مراسم چهارمین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج عصر امروز یکشنبه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی ریاست سازمان بسیج مستضعفین و شرکت حدود ۶۰۰نفر از اعضای بسیج از سراسر کشور اغاز بکار کرد.

 در این نشست سه روزه که در محل لانه جاسوسی آمریکا برگزار می شود آخرین دستاوردهای جوانان بسیجی در بخش تولید محتوای دیجیتال ارایه خواهد شد.

 

پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز یک عصر جدید در تاریخ بشریت محسوب می شود

سردار غلامرضا سلیمانی، ریاست سازمان بسیج مستضعفین  در سخنرانی این گردهمایی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر و میلاد حضرت علی (ع)، پیروزی انقلاب اسلامی را سرآغاز یک عصر جدید در تاریخ بشریت عنوان کرد و گفت:  دوره های جدید در تاریخ بشری زیاد نیستند و همیشه تکرار نمی شوند.

سردار سلیمانی گفت:  پایان قرون وسطی آغاز یک عصر جدید برای تاریخ بشری بود. بشریت اگر خود را فارغ از هدایت الهی در دوره رنسانس نمی دانست شاید امروز وضع ساکنان کره زمین  بسیار متفاوت بود، اما فرهیختگان آن دوره بر اساس فرهنگ غرب خود را فارغ از هدایت الهی دانستند و امروز وضع کره زمین و حتی جهان اسلام متاثر از آن دوره است.

ریاست سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در سایه مکاتب سیاسی برآمده از دل نظریات رنسانس و دو جنگ دهشتناک جهانی (که قدرت های اروپایی خالقان آن بودند) آنها توانستند دولت جعلی را در قلب  جهان اسلام تعبیه کنند و امروز رژیم صهیونستی نه تنها صلح و آزادی از جهان اسلام بلکه از بشریت به گروگان گرفته است.

سردار سلیمانی  اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک دوره جدید و یک عصر جدید از فرهنگ و هنر و تمدن و با پیشرفتهای ارتباطی و فناورانه و تحولاتی که به عنوان دیجیتال از آن نام برده می شود همراه شد و یک فرصت بی نظیر و کم نظیر در اختیار ملت بزرگ ایران و جهان اسلام قرار گرفت که با استفاده از این فناوری ها، تحولات مدنظر این دوره جدید را شکل داده  و سرعت بخشد.

ریاست سازمان بسیج مستضعفین  با بیان اینکه پیشرفت ها حاصل تمدن غرب نیست و حاصل پیشرفت بشریت است، درباره نقش فناوری ها در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: فناوری ها نه تنها برایمان تهدید نیست بلکه فرصتی برای انقلاب اسلامی در راستای نجات بشریت است.

سردار سلیمانی ضمن مطرح کردن این سوال که «چرا تمدن غرب بشریت را به صلح نرساند» تصریح کرد:  تمدن غرب حرف جدیدی برای بیان ندارد، اما ملت بزرگ ایران در سایه مکتب اسلام دوره جدید که از بهمن 57 آغاز کرد حرف های نو و جدید و آزادی بخش و عدالتخوهانه به بشریت داد.

 

ظرفیت فضای مجازی برای چیرگی بر مشکلات

وی افزود: ضروری است با استفاده از فناوری های ارتباطی و ظرفیت فضای مجازی، عبور از این دوره را سرعت ببخشیم و به مشکلات چیره شویم.

سردار سلیمانی خطاب به شرکت کنندگان در این رویداد گفت: شما مراحل مقدماتی را پشت سر گذاشتید و جوانان علاقه مند و صاحب سبک و دارای استعداد و هوش فراوان هستید و این قول را می دهیم که چتر حمایت سازمان فضای مجازی و  سازمان بسیج توسعه خواهد  داشت  و از هیچ گونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

ریاست سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه این روزها خبرهای خوشی از درون سرزمینهای اشتغالی و مجاهدتهای فرزندان مردم مظلوم فلسطین و پیروزی های آنها شنیده می شود، افزود: یکی از مواردی که در این رویداد ضروری است تا  درباره آن تولید محتوا شود، نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف است که انشاالله با ذوق خود این کار را مدنظر داشته باشید.

سردار سلیمانی در پایان به برخی از سرفصل های تعیین شده برای فعالیت در این رویداد اشاره کرد و گفت:  درباره بازی های تلفن همراه  موضوعاتی با عنوان «قرآن و عترت»، «اقتدار ایران»، «سبک زندگی»، «بازی آموزشی»، «گردشگری»، «سلامت و ورزش» و ... پیشنهاد شده  و در موضوع نرم افزارهای تلفن همراه هم «جهاد خدمت» و «قرآن و عترت» و ... از موضوعاتی است که از سوی سازمان فضای مجازی برای شما پیشنهاد داده شده که البته این نامگذاری به لحاظ ملاحظاتی در انجام رقابت است و نباید محدودیتی به لحاظ محتوایی وجود داشته باشد.

 

بستری برای دورزدن تحریم های گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی

مسلم معین، مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج نیز طی سخنرانی در این رویداد گفت: حضور بسیج و جوانان و متخصصان ایرانی در حوزه تولیدات دیجیتال در فضای مجازی همان تفکر پهپادساز است برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن.

وی افزود: اگرچه زیرساخت این فضا را دشمن تعریف کرده، اما تفکر معتقد جوان ایرانی و تفکر انقلابی و بسیجی، مولد راه های میان‌بر برای عبور و غلبه گفتمانی در این حوزه است.

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج  ادامه داد: این رویداد و  این شبکه مردمی انقلاب اسلامی در فضای مجازی با حضور جوانان مومن انقلابی، در واقع مردمی ترین بستر برای دور زدن تحریم های گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی است.

معین  اظهار داشت: امروز شبکه مردمی انقلاب اسلامی در فضای مجازی موفق شده، اتوبان یک طرفه  دشمن را تبدیل به یک صحنه نبرد کند و اگر این شبکه مردمی و انقلاب تحریم می شود نشانه توفیق شما جوانان ایرانی متخصص است در نبرد «نفر علیه ربات و هوش مصنوعی».

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج  در پایان به تشریح فعالیت های انجام شده در این رویداد پرداخت و گفت:  مرحله مقدماتی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در همه شهرستان های کشور برگزار شد و بیش از 900 تیم در مرحله استانی رقابت کردند. عصاره این 4100 نفر شرکت کننده، هم اکنون در قالب 118 تیم با بیش از 500  متخصص در حوزه تولید نرم افزارهای تلفن همراه، بازی های موبایلی و پویانمایی جمع شده و از مراحل سختی عبور کرده اند و بیش از 48 ساعت رقابت نفس گیر خواهند داشت و انشاالله  خروجی آن منجر به محتوای اثربخش در فضای مجازی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر