کد خبر: 1133930
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
دانش آموز قزوینی که در بین ۱۰ دانش‌آموز برتر جهان قرار گرفت جایزه نوبل خود را دریافت کرد.
« رامتین قاسم‌پور»، دانش‌آموز قزوینی با شرکت در مسابقه جهانی طرح پرسش تحت عنوان prize Inquiryبرگزیده شد و توانست در جمع ۱۰ دانش‌آموز برتر جهان قرار گیرد.

مسابقه جهانی طرح پرسش تحت عنوان prize Inquiry، هرساله به همت مؤسسه Frontiers Molecular در سوئد باهدف ایجاد کنشگری و پرسشگری در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

رامتین قاسم‌پور پیش‌ازاین، در تحقیق ساخت ژل ضدعفونی‌کننده بهبودیافته با نانو ذرات نقره، رتبه اول المپیاد علوم پایه و در سایر عرصه‌های علمی همچون جشنواره جابربن‌حیان برگزیده استانی، در جشنواره ابن‌سینا و جشنواره دانشگاه شریف نیز با ساخت یک پهپاد رتبه اول را کسب کرده است.

معیار برتری در این مسابقه طرح پرسشی شفاف، کاربردی و دقیق است.سؤالی که رامتین قاسم‌پور برای شرکت در این مسابقه مطرح کرد این بود که «اساس مولکولی توجه کردن چیست؟ چرا زمانی که به صدای ساعت فکر می‌کنیم صدای آن بیشتر از زمانی است که به آن فکر نمی‌کنیم؟»

گفتنی است در حالی بنیاد نوبل از رامتین قاسم پور خواسته بود وقتی مدال به دستش رسید عکسی برای سایت پرسش مرزهای مولکولی ارسال کند وی برای نشان دادن فرهنگ غنی ملی اسلامی ایران در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران، تصویری ماندگار در مکان تاریخی سرای سعدالسلطنه قزوین از خود ثبت نمود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار