کد خبر: 1133866
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
در میز اقتصاد مطرح شد
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد کردیم برای جلوگیری از آسیب تولیدکنندگان، تولید ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

ولی‌الله فریادرس قائم مقام معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در برنامه «میزاقتصاد» گفت: صنعت دام و طیور بعد از مردمی‌سازی با نوسانات تولید و قیمت روبرو بود و هنوز این صنعت در عرضه و تقاضا به ثبات نرسیده است.

وی افزود: باید تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ به اتحادیه مرغداران واگذار شود چرا که تجربه نشان می‌دهد با مداخلات دولت بازار به شکل واقعی تنظیم نمی‌شود.

حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای انتظار می‌رفت همان‌طور که وزارت جهادکشاورزی و دولت وعده داده بودند حداقل حمایت‌ها از تولید و مرغداران صورت گیرد، ولی متأسفانه به دلیل سوءمدیریت، دستگاه‌هایی که وظیفه حمایت از تولید را داشتند عملا خودشان را کنار کشیدند و حتی شرکت پشتیبانی امور دام که وظیفه داشت مرغ مازاد را بر اساس تکالیف قانونی جمع‌آوری کند در این مقطع حساس عملا از مسئولیت شانه خالی کرده و مسئولیت را به تشکل‌ها واگذار کردند.

وی افزود: ما هم معتقدیم براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مسئولیت‌ها باید به تشکل‌ها واگذار شود، اما باتوجه به مشکلات نقدینگی حداقل باید امتیازاتی که برای شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای جمع‌آوری مرغ مازاد در نظر گرفته شده بود برای اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور لحاظ می‌شد.

محمدرضا صدیق‌پور دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: پس از مردمی‌سازی قیمت‌ها و با توجه به افزایش ۵ تا ۶ درصدی قیمت نهاده‌های دامی و افزایش ۲.۵ درصدی نرخ مرغ به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد کردیم برای جلوگیری از آسیب تولیدکنندگان، تولید ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: مکاتبات برای کاهش تولید انجام شد، اما در نهایت این طرح عملیاتی نشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار