کد خبر: 1133847
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
جلال مهرگان

ویدئویی از تعقیب و گریز پلیس با قاچاقچیان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نگرانی‌های زیادی درباره چرایی تردید پلیس در استفاده از سلاح مقابل مخلان امنیت ایجاد کرده است.
فیلم منتشر شده بخشی از عملیات تعقیب و گریز است که نشان می‌دهد در نقاط کویری صورت گرفته است. هرچند زمان و مکان دقیق حادثه مشخص نیست، اما حقیقتی از وضعیت موجود را نشان می‌دهد که انتظار می‌رود در دور تازه فرمانده انتظامی کشور به آن توجه شود.
در جریان این ویدئو، یک خودروی پژو ج‌ال‌ایکس شوتی در حال اسکورت خودرویی است که احتمالاً موادمخدر حمل می‌کند. در جریان این تعقیب و گریز، مأموران پلیس جرئت تیراندازی به سمت مخلان امنیت را ندارند و شاید از بیم اینکه بعداً به اتهام قتل آن‌ها مؤاخذه شوند یا شاید هم تجهیزاتی که همراه دارند قدرت مقابله با چنین تهدیدی را ندارد.
درباره تأمین امنیت، جایگاه پلیس و هزینه‌هایی که باید برای تأمین امنیت کشور صورت گیرد، شعار‌های زیادی مطرح می‌شود، اما حقیقت این است که مأموران پلیس نیازمند تجهیزات نوین برای مقابله با تهدید‌هایی هستند که هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود. رؤسای سه قوه کشور باید آگاه باشند که با تجهیزات فرسوده‌ای که پلیس در اختیار دارد و با اختیارات محدودی که به آن داده شده، قادر نیست مقابل این هجمه از آسیب ایستادگی کند. برای همین است که هر روز خبر‌هایی درباره شهادت مأموران پلیس، خصوصاً در شرق کشور منتشر می‌شود.
وقتی پلیس قرار است در نقاط کویری به مقابله با اشرار و قاچاقچیان برود باید نیرو‌های ویژه و آموزش‌دیده از تجهیزات هوایی و زرهی بهره‌مند باشند و چنان ترسی بر دل مخلان امنیت بیفتد که جرئت حضور نداشته باشند، نه اینکه مثل آنچه در فیلم مورد نظر شاهد هستیم مأموران حتی جلیقه ضدگلوله که بدیهی‌ترین ابزار برای تهدید در نقاط عملیاتی است به تن نداشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار