کد خبر: 1133822
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پرسپولیس با شکست مقابل فولاد فرصت فاصله‌گرفتن بیشتر از رقبا را از دست داد.
فریدون حسن
اما شاید بتوان برتری استقلال مقابل ملوان را بهترین پیروزی این هفته نامید، بردی که آبی‌ها به شدت به آن احتیاج داشتند. با این حال حتی این برد، آن هم بعد از دو شکست در هفته‌های گذشته نتوانست استقلال را از حاشیه‌ها جدا کند. حاشیه‌هایی که برخی از آن‌ها خودساخته هستند و می‌شود آن‌ها را مدیریت کرد، ولی گویا آبی‌ها دوست دارند حتی اگر شده خودشان هم برای خودشان حاشیه درست کنند.
باخت به تراکتور در آخرین هفته نیم‌فصل کافی بود تا بحران در اردوگاه آبی‌ها اوج بگیرد، به‌خصوص که حرف از کم‌کاری برخی بازیکنان در مخالفت با تصمیمات ساپینتو شنیده می‌شد. شکست هفته شانزدهم مقابل سپاهان به شایعات قوت بخشید تا جایی که کار به کنترل تصاویر و فیلم‌های دو بازی رسید و سرانجام با تصمیم ساپینتو، سیاوش یزدانی پیش از بازی با ملوان در اختیار باشگاه قرار گرفت.
استقلال در روزی که برای فرار از حاشیه و بحران چاره‌ای جز برتری و کسب پیروزی مقابل ملوان نداشت در حضور اندک تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی موفق شد قوی سپید انزلی را با چهار گل شکست دهد. یک پیروزی خوب که باعث شد ساپینتو، مرد پرتغالی نیمکت آبی‌ها اندکی از زیر بار فشار روانی خارج شود. پیروزی استقلال یک نکته قابل تأمل دیگر هم داشت و آن گلزنی مهاجمانی بود که هفته‌هاست آنطور که باید و شاید زهردار عمل نمی‌کنند و اگر تلاش‌های بازیکنی به نام کوین یامگا نبود معلوم نبود الان استقلال کجای جدول رده‌بندی قرار داشت. مهاجمان استقلال مقابل ملوان گلزنی کردند تا حالا ساپینتو بتواند بیشتر و بهتر روی ادامه کار با آن‌ها حساب باز کند.
 
 حاشیه تازه
اما این پیروزی خوب و روحیه‌بخش با یک حاشیه جدید برای استقلال همراه شد. لغو یک‌طرفه قرارداد سیاوش یزدانی از سوی باشگاه که شنیده می‌شود برخلاف ادعای مسئولان باشگاه و شخص فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال می‌تواند تبعات بدی را برای این تیم به همراه داشته باشد.
فتح‌الله‌زاده می‌گوید: «ما تا ساعت ۱۲ منتظر بودیم که یزدانی بیاید. طبیعی است که آب یک بازیکن با مربی خودش در یک جوی نرود. با این حال یزدانی ما را تا ساعت ۱۲ معطل کرد. ما می‌خواستیم قرارداد او را فسخ کنیم و فرصتی نداشتیم و قرارداد این بازیکن را یک‌طرفه فسخ کردیم. یک بازیکن بزرگ را ظرف روز‌های آینده وارد لیست می‌کنیم. مفاد قرارداد بین یزدانی و باشگاه تقریباً انجام نشده و یزدانی بخشی از تعهدات قرارداد خودش را انجام نداده است. این قرارداد را بر همین اساس به‌صورت یک‌طرفه فسخ کردیم. این پرونده در فدراسیون بررسی می‌شود که اگر محکوم نشویم، باقیمانده قرارداد یزدانی را پرداخت نخواهیم کرد.»
استقلال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ، اعلام کرده که به دلیل صحبت‌های یزدانی علیه ارکان باشگاه، قرارداد این بازیکن فسخ شده است. آبی‌ها مدعی هستند در قرارداد سیاوش ذکر شده که او حق ندارد علیه ارکان باشگاه صحبت کند و مدیران تیم نیز با استناد به این موضوع قرارداد او را فسخ کرده‌اند. حالا قرار است که سازمان لیگ امروز این درخواست را بررسی و فسخ را اجرا کند، اما چنانچه یزدانی از استقلال شکایت کند، تمام عواقب این فسخ برعهده باشگاه است. نکته جالب اینجاست که سیاوش در این فصل مصاحبه‌ای علیه ارکان باشگاه انجام نداده و شاید تنها استناد آبی‌ها به توئیتی باشد که او پس از برگزاری جشن تولد ساپینتو، علیه سرمربی تیم منتشر کرد.
 
 سپاهان روی نوار برد
زرد‌های اصفهان روی دور پیروزی افتاده‌اند. سپاهان با مورایس پرتغالی خوب نتیجه می‌گیرد و خود را سایه به سایه پرسپولیس در جدول بالا می‌کشد. زرد‌ها در ادامه روند رو به جلوی خود عصر پنج‌شنبه موفق شدند در قائمشهر، نساجی را با یک گل شکست دهند. سرمربی پرتغالی سپاهان بعد از کسب این پیروزی خوب گفت: «بازیکنان سپاهان روحیه‌ای که از خود نشان دادند بسیار عالی بود و توانستند مقابل حریف به گل برسند. ما می‌توانستیم بیشتر از یک گل به ثمر برسانیم، ولی مهم این بود که گلی نخوریم. خوشحالم که تیمم گل نخورد و توانستیم از نظر احساسات خودمان را کنترل کنیم و نمایشی قدرتمند نشان دهیم. خوشحالم که در مسیر پیشرفت هستیم.»
مورایس در خصوص شانس قهرمانی سپاهان در این فصل گفت: «من هیچ وقت نمی‌توانم قول بدهم، اگر بخواهم قول بدهم یعنی من خدا هستم. تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که تمام دانشم را در اختیار باشگاه و بازیکنان بگذارم و تیم را در مسیر قهرمانی قرار دهم. تنها توان من هم همین است و اگر می‌توانستم چیزی را از قبل پیش‌بینی کنم برای این دنیا نبودم و یک انسان خارق‌العاده بودم. ۱۶ تیم برای قهرمانی تلاش می‌کنند و ما هم برای قهرمانی تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد.»
در سایر دیدارها، آلومینیوم اراک ۳ بر یک صنعت نفت آبادان را شکست داد. ذوب‌آهن در اصفهان با همین نتیجه مغلوب تراکتور شد. پیکان با یک گل مس کرمان را شکست داد. گل‌گهر سیرجان یکی از مدعیان قهرمانی در زمین خود با تساوی ۲-۲ مقابل مس رفسنجان متوقف شد و دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و هوادار هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار