کد خبر: 1133729
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
کلید سؤالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

 کنکور سراسری از سال‌های آغاز شکل‌گیری، همواره در تابستان برگزار می‌شد تا داوطلبان پس از رقابت با یکدیگر، از مهرماه سال جدید و همزمان با آغاز سال تحصیلی روی صندلی‌های دانشگاه‌ها قرار بگیرند. امسال بخاطر تغییرات بسیار زیاد، برای نخستین بار کنکور دو نوبت در سال برگزار می‌شود. نخستین نوبت از آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روز‌های پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی برگزار شد و دومین مرحله در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال آتی برگزار می‌شود.

نخستین گروهی که نشستن بر روی صندلی‌های آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ را تجربه کردند، داوطلبان گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ شرکت کننده بودند که بیشترین تعداد داوطلب را در بین سایر گروه‌های آزمایشی کنکور امسال به خود اختصاص دادند.

داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه عصر پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه برای ورود به دانشگاه‌ها به رقابت پرداختند.

آزمون دو گروه آزمایشی ریاضی‌فنی و علوم‌انسانی نیز ساعت ۸ صبح جمعه ۳۰ دی ماه برگزار شد و داوطلبان گروه هنر ساعت ۱۴:۳۰ همان روز رقابت خود را آغاز کردند.

گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ داوطلب بیشترین تعداد شرکت کننده را در بین گروه‌های آزمایشی کنکور ۱۴۰۲ داشت و ۴۶ درصد داوطلبان را از آن خود کرد. پس از آن، گروه آزمایشی علوم‌انسانی با ۳۰۹ هزار نفر که معادل ۳۱.۶ درصد داوطلبان است از منظر تعداد داوطلبان در جایگاه دوم قرار داشت.

۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر نیز برای شرکت در کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی‌فنی ثبت‌نام کردند که این رقم ۱۲.۲۷ درصد داوطلبان را تشکیل می‌داد.

تعداد افراد متقاضی شرکت در آزمون هنر نوبت اول کنکور ۳۹ هزار نفر بودکه کمترین تعداد داوطلبان به این گروه آزمایشی تعلق داشت. همچنین ۶ درصد داوطلبان که معادل ۵۹ هزار نفر بودند در آزمون زبان‌های خارجی امسال شرکت کردند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار